Hei Nielsigne
Kære rexxy69, tak for denne tråd, som du har sat i værk. Den sætter jeg pris på, ikke mindst nu, hvor jeg har fundet ud af, at jeg alligevel har antistof trods alt hvad jeg har fået at vide igennem 12 år.
Trist å lese om dine siste oppdagelser at du har hatt antistoffer uten at dette har vært kjent for deg. Har ikke fått lest igjennom alle innlegg i ulike tråder men er det slik at dine antistoffer fremdeles er like høye? Noen har antistoffer hele livet hos andre vil de dø ut når de har ødelagt alt de kan ødelegge.

Selv har jeg kanskje konsentrert meg for mye om antistoffene og hvordan jeg kan redusere dem enn andre aspekter ved sykdommen. Det er så utrolig mye å lese og sette seg inn i. Jeg gikk ubehandlet i 4 år pga. andre målinger innen referanseverdi før jeg fikk prøve Levaxin og byttet til Armour for ca. 1/2 år siden. -
Ultralyd viser at kjertelen "er nær spist opp" fullstendig. Vet ikke om det er derfor mine anti-TPO verdier ved siste måling var halvert til 242 (startet godt over 2500) i 2005 eller om det er mitt fokus på alle aspekter ved kost, tilskudd, ikke flour (takk Anisa for alle gode artikler og linker!) osv. eller rett og slett Armour som har fått dem ned. Det vil jeg heller aldri få vite. Mulig er det en kombinasjon.
Nå ligger jeg for lavt FT4 og har startet jobben med å få den opp etter mange gode råd på forumet her og på nettet forøvrig.

Jeg innser at jeg har vært tro mot lege og medisinindustrien alt for lenge og utrolig godt med råd fra alle med mye mer kunnskap og lengre fartstid for å våge å endre medisindoser selv.

Lykke til Nielsigne og ikke nødvendig å henge seg alt for mye opp i makrofager og cytokiner og hvem som trår inn når. Det viktigste tror jeg er å være bevisst på å ikke "prøve" alt uten å på forhånd forsøke å sette seg inn i hvilken virkning de kan ha.
H