Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Tråd: Så fik jeg Erfa'en
Hybrid View
-
11-06-10, 20:08 #1
Sv: Så fik jeg Erfa'en
Har haft nogle gode dage med mere mod på alting. OG har endda cyklet op ad først en og siden to bakker, som jeg ikke har kunnet forcere i over et år

Her på 10-dagen med thyroid har jeg en blandet fornemmelse: Er jeg mon underdoseret (og må rykke helt op på 4 grains?!) eller er det mon binyrerne, der protesterer?
I hvert fald er jeg noget mat i sokkerne. Har taget 3 grains i nogle dage og synes, det er tidligt at gå videre. Har i forvejen suppleret med ½ grain fordelt over nogle timer ... Men føler altså mathed og ingen overdosering - f.eks. ingen ekstra /hurtig puls, rastløshed og den slags. Har tværtimod muskel-/nervesmerter som jeg har haft ved underdosering og er ultra-følsom over for for eksempel dufte i supermarkedet (for mig også forbundet med underdosering, men alligevel?!)
Jeg er nervøs for det med binyrerne. Men hvordan kan jeg i en snæver vending vide, om de følger med?
Det kan sagtens være, at jeg er mat på grund af søvnmangel; jeg fik nogle forfærdelige søvnvaner med Ny Eltroxin, og jeg vågner stadig på outrerede tidspunkter som da jeg tog det der hæslige medicin :twisted:
For eksempel vågnede jeg natten til i går og råbte NEJ midt om natten. Jeg var i den der besynderlige tilstand mellem drøm og halvvågen ... og havde en idé om, at nogen var brudt ind i huset. Min datter lå i sengen ved siden af, manden var ude, og jeg fór kampklar ned i stuen. På vej ned ad trappen slog det mig, at havde der været nogen som helst, så havde min store, gode hund nok sagt fra, så det kunne høres
Det kunne vel være binyrerne .... men i så fald altså ikke første gang. Jeg har altid haft ret livlige drømme, og i min tid som stofskiftesyg har jeg haft mareridt nok for cirka fem personer, tror jeg. Det har især været, når maven har slået (ekstra) knuder. Hvilket igen har været samtidig med, at jeg har haft det skidt på andre måder og nok har været underdoseret - men det er jo ikke sikkert, jeg er det nu.
Og nu virker maven jo utroligt godt - bedre end den har gjort de sidste 20 år
Mit ansigt ser til gengæld pludselig ældre ud, og jeg tænker med gru på diverse former for hormonmangel
Men det kan jo også være, jeg bare er TRÆT! Overvejer at forsøge mig med melatonin 3mg, sådan nogle med timerelease, som jeg har købt af min orthomolekylære læge ... Men er ikke meget for at spise piller i det hele taget og har ikke lyst ...
.... Så ... ja, hvad kan jeg mon konkludere? Er jeg mon underdoseret, eller skal jeg trække i land og arbejde på binyrer i stedet?
Efter at jeg omsider har fattet, at thyroid faktisk stiller lidt større /andre krav til binyrerne, er jeg altså lidt forskrækket. Har i går og i dag taget 2 grains thyroid og erstattet 'resten' med 50 µ Euthyrox. Det gør ingen forskel, synes jeg.
Nogen bud?
-
11-06-10, 21:06 #2
Hei du!

Jeg tror kanskje dette er et "normalt" dilemma å komme i etterhvert... "Er jeg undermedisinert eller er det binyrer"... (Og man må tenke på om man har nok jern i kroppen, D- vitamin og så videre..)
Jeg husker godt jeg kom til det stadiet du er på nå... Og jeg valgte å tro at binyrene mine måtte få en sjans til å henge med på doseringsløpet mitt med thyroidøkning.. Og med godt hell... Etterhvert som jeg lot tida gå littegrann, merket jeg at jeg ble bedre og bedre.
Du kan jo også både være underdosert på thyroid og ha slitne binyrer..
Har du fått testet binyrer? Du burde jo fått gjort det... Ikke lett å få gjort kanskje..
Jeg smurte meg med hydrocortisonsalve noen dager for å hjelpe binyrene litt... Og følte at dette gav meg en liten pekepinn på at binyrene mine ikke hang med skikkelig da jeg følte meg bedre.
Tenker du å kombinere eltroxin og thyroid forresten? Mange her føler at dette fungerer for seg.. Jeg tenker egentlig bare at man skal være tro mot det som fungerer for seg.

Håper du får det bedre snart!!
-
11-06-10, 21:15 #3
Tak

Nej, Eltroxin vil jeg aldrig mere ha' ind i min krop. Det er et dårligt produkt, slet og ret, sat sammen med cellulose (TRÆ -til en mave som er nærmest uden mavesyre?!), og det slår desuden slet ikke til for mig; jeg kan ikke optage nok af aktivstoffet.
Hvis jeg skal supplere med noget, må det blive Euthyrox. Har lige læst om en, der skrev, at det havde hjulpet hende at følge en læges råd om at gå "ned 1/2 grain, inn med 25mcg" . Husker desværre ikke, hvem det var men jeg tror, det er det, jeg skal forsøge nu. Og så det med binyrerne ... Jeg må jo ha' dem tjekket. Andet er nok for risikabelt i længden, i hvert fald.
Sove kunne også være godt ...
Men jeg bliver ofte hængende på grund af diverse pligter, jeg ikke har nået i løbet af dagen. Maser mig igennem opvasken m.mm. Er virkelig træt, men ofte ikke søvnig. Det sidste har thyroid'en dog hjulet på, så min motivation er blevet bedre.
Så må opvasken vente ...
Tak for dit svar
-
04-09-10, 22:15 #4
Hej Nilesigne
Jeg er lidt nysgerrig på, hvordan det går med din thyroid-behandling?
Jeg spiser jo selv T3 og har det faktisk ganske fornuftigt, men jeg har samtidig også tid hos en orthomolekylær læge på fredag, så jeg er lidt i syv sind - skal jeg skifte til thyroid nu, hvor det egentlig går meget godt, jeg ved det ikke? Jeg kan jo læse, at det ikke altid er lige let at skifte til thyroid, og når jeg nu har det så fornuftigt (er selvfølgelig en smule småtræt indimellem, har lidt hovedpine og andre småsymptomer)?
Man kan spørge, hvorfor jeg overhovedet overvejer at skifte - jeg tror det er fordi, at tanken om et naturligt hormonprodukt, komplet afbalanceret/sammensat af samtlige hormoner, tiltaler mig mere end syntetisk medicinering.
Alligevel tøver jeg, for jeg kan jo læse, at overgangen kan være svær - og at ikke alle få det bedre på thyroid, hvilket godt kan undre.
Anne h h
-
04-09-10, 22:49 #5
Oh! Jeg har også rigtig dårlig samvittighed over, at jeg ikke har fået opdateres tråden, men jeg har haft for meget om ørerne til at kunne overkomme at gøre det ordentligt, så derfor ....
Jeg har kun nærmest i glimt haft en tanke om at forsøge mig med tilskud at t3. Jeg er blevet behandlet af en flok arrogante narrehatte, der ikke har villet høre på mig men blot har fortalt mig, at det gik så glimrende, selvom jeg havde det ad helved til. Du kan læse lidt om mine overvejelser her
https://www.stofskifteforum.dk/showt...9915#post89915 , se #12
Det er selvfølgelig nemmest og billigst at gøre, som du gør nu. Men i hvert fald har jeg da svært ved at forestille mig, at du ikke ville kunne bruge thyroid, når du netop har det fint med at få t3. Jeg selv synes jo, at det fra grisserne må være en bedre, renere form
Det er så stort set det eneste gris, jeg spiser ...
Nielsigne
-
04-01-11, 09:05 #6
Kære alle

Har jo længe været bagud med en opdatering. Beklager meget!
Jeg går nu på 2 x 125 mg, dvs fire af de såkaldte grains
Og det lader til at være en dosis, kroppen kan lide:
Energien er bedre - kan fx godt gå på visit på fjerde sal uden at blive stakåndet.
En del af det gule i øjnene er væk.
Huden er meget pænere.
Har tabt mig lidt - kun fem kilo og i forbindelse med en halsbetændelse, men lidt har også ret.
Jeg ville gerne tage flere kosttilskud m.m. men er en tøs og vover det ikke. Bruger Longo Vital vitaminpiller, Ester-C, selen (Bertelsens), magnesium (også Bertelsens) og B-vitaminer fra Health Craft (når maven tillader det) samt rosenrod til binyrestøtte. Har også indkøbt dgl-lakrids (Naturdorgeriet) og afprøvet den i nogle dage, men jeg er fortsat så 'dement', at jeg har svært ved at holde styr på alle de her ting. Orden og system har aldrig været min stærke side, hvilket jo er en stor ulempe, når man skal forsøge at tage sig af sin helse
Det har været både op- og nedtur at bruge thyroid. Ikke, at der er noget i vejen med medicinen - tror jeg da ikke - men jeg oplever, at det er svært at 'vågne op' og så alligevel ikke være sig selv helt. Der går vel bare lang tid, tænker jeg, men svært er det.
Det bedste er, at jeg er blevet bedre til at give lidt længere lunte til min datter, som så ikke får lige så meget råberi med på vejen
Det værste er lige pt, at jeg har fundet en bule i min mave. Den er i højre side af maven og kan vel være alt fra vandfyldt cyste til galdesten til kræft. Skal til lægen i dag. I den forbindelse kan det blive noget værre bøvl, at jeg er skiftet til thyroid uden om systemet
Men hvad kunne jeg gøre andet end tage sagen i egen hånd og skifte medicin, når jeg ikke kunne tåle det, jeg fik?
Jeg har læst lidt rundt omkring og fundet ud af, at jeg nok har galaktorré. Det har stået på, siden min snart syvårige datter var 3½ år gammel. Lægen har sagt, jeg bare skal 'tage en stram bh på, så bakterierne ikke får næring'. 'Mælken' er nemlig grøn. Men 'det drejer sig om helt ufarlige bakterier', og så er der ikke noget problem, mener lægen.
Jeg mener dog at have forstået, at det kan være symptom på, at jeg enten har PCOS ellers et problem med hypofysen, og ingen af delene klares vel med strammere bh'er ?! Jeg tænker på, om ikke, det er en belastning for leveren i sig selv, hvis der er den slags hormonelle problemer. Og så er der jo i forvejen det med, at man lukker flere affaldsstoffer ud, når man skifter til thyroid.
Hvor ville jeg dog ønske, jeg ikke havde brug for læger. Der er så utroligt få af dem, jeg har tillid til, og det er forfærdeligt så at have brug for så meget hjælp.
Med hensyn til den der bule i maven, så har jeg ikke ændret afføring eller noget af de andre symptomer på kræft. Men nervøs er jeg alligevel.
Nielsigne
-
04-01-11, 09:27 #7
1) Så bra at det går framover. Så godt at lunten din blir lengere og at veien går oppover, selv om det er små nedturer underveis.
2)
Såklart du blir nervøs. Alle ville vel bli det. Jeg kan ingenting om det du skriver - vil bare gi deg en
til.
3) At du har galaktorré er en kraftig indikator på hormonforstyrrelse. Dette henger tett sammen med stoffskifteproblemer. Og du trenger en lege som kan dette (og ikke er en dust!!!) Dessverre har jeg forstått at det er ENDA lenger mellom de gode legene i DK enn det er i NO...
4) Om du har en leverbelastning så vil det være ett symptom dersom avføringen blir lysere (blek eller leiregul) (og også muligens slimete). (Blekheten kommer av for lite galle.)
5) Når det gjelder medisinen synes jeg du skal si at "dette har jeg gjort fordi ingen lytter, dette føler jeg meg bedre på og dette endrer jeg IKKE" ... og la lege være lege...
Jeg skjønner at det ikke føles enkelt, men dersom du er sikker at avgjørelsen var riktig så ikke la noen andre avspore deg. Tross alt behandler man hodepiner gjennom å etterspørre pasientens velvære... så hvorfor ikke også IALLFALL delvis stoffskiftet? For å snu det på hodet: det burde være "ett fett" for legen hvilken medisin det er som fører dine blodverdier "dit de skal".
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-02-11, 12:48 #8
Hej NielsigneJeg ville gerne tage flere kosttilskud m.m. men er en tøs og vover det ikke. Bruger Longo Vital vitaminpiller, Ester-C, selen (Bertelsens), magnesium (også Bertelsens) og B-vitaminer fra Health Craft (når maven tillader det) samt rosenrod til binyrestøtte. Har også indkøbt dgl-lakrids (Naturdorgeriet) og afprøvet den i nogle dage, men jeg er fortsat så 'dement', at jeg har svært ved at holde styr på alle de her ting. Orden og system har aldrig været min stærke side, hvilket jo er en stor ulempe, når man skal forsøge at tage sig af sin helse
Læste dine indlæg igennem igår og bed mærke i at du skriver "B vitaminer når maven tillader det" Hvad mener du med det? Jeg synes nemlig jeg oplever lidt maveirritation når jeg tager B5 vitamin...Sist endret av Admin; 12-02-11 kl 16:01 Begrunnelse: Citat-tags rettet
Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-04-10, 23:40 -
De har fått Erfa på Apotek1!!!!!
Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 29Siste melding: 11-03-10, 18:15

Svar med sitat

Bokmerker