Viser søkeresultater 1 til 10 av 24

Tråd: Hei alle!

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    32

Standard Sv: Hei alle!

Takk Damen

Månedlige prøver ja Finn, jeg har ennå ikke tatt en eneste blodprøve etter operasjonen. Ikke ble det tatt noen i forkant heller. De nyeste blodprøvene ble vel tatt for drøyt to år siden når jeg gikk til legen med svimmelhetsanfallene mine. Antar de har mine daværende verdier inne i systemet da i alle fall.
    Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

hm. !!
    Det høres jo helt feil ut !
    Du må takke ditt guddommelige navn for å være snill og tolmodig.
    Men jeg syns jo du bør over i "krav fasen" nå ?
    Oppfølging er viktig og den mangler jo helt.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    32

Tålmodighet er nok ikke min sterkeste side, men når man er sliten og opp til ørene i jobb så husker man ikke å ringe når legekontor og sykehus har telefontid. Det kommer man på om kvelden når man sitter utslått i sofaen *flir* Fikk ikke innkalling til kontroll heller, den måtte jeg ringe og purre på.

Får håpe det blir fortgang på ting i morgen da. Lei av å være sliten og trøtt hele tiden..
    Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    32

Ja, hva skal man si da. Legen lurte vel først og fremst på hvorfor jeg hadde purret på time. Trodde det var helt normalt at man skulle til kontroll etter å ha fjernet halve kjertelen jeg. Enden på visa ble i alle fall at jeg skal inn til utredning i løpet av en måned..

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er det også Freya !
    Klart du skal sjekkes og følges opp !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark og Oslo
    Meldinger
    43

Hei, Freya!
    Har ikke erfaring etter operasjon, men etter det jeg har hørt er det HELT normalt med jevnlige oppfølginger med blodprøvetakinger etter en operasjon, endten det er snakk om fjerning av hele eller deler av kjertelen. Selv har jeg vel det som kalles Hasimotos siden jeg har antistoffer over en lav sko. Er ikke diagnostisert med det men.... Jeg var til CT av min nakke og fikk påvist noe de kalte fargeforandring(attenduering) med usikker patologisk betydning????? Det var ett bifunn og medførte ingen reaksjon når det gjaldt stoffskifte .
    Etter å ha lest her inne på nettet har jeg funnet ut at vi er mange varianter, men med noen felles trekk. Jeg kan nevne at jeg har vært hos endo på sykehus to ganger for å få sjekket kjertelens reaksjonsevne. "Kalles husmorferie". Må møte fastende og umedisinert. Blodprøve blir tatt, så setter de en sprøyte med kunstige hormoner for så å ta nye prøver etter 30 og 60 minutter. Det du får lov til å gjøre mens du venter er å sitte i ro og maks lese, litt vann kan du ta etterhvert. Mine prøver der viste at kjertelen reagerte som normalt, men jeg fikk vite at jeg var en "tikkende bombe" og at jeg før eller senere ville få lavt stoffskifte. Nå går jeg på 50 mikro Levaxin og har det litt opp og ned. Prøvene etter start har så langt vist at jeg responderer på medesinene og det går fremover. Har også sjekket B12, jern, folin og D-vit. Forrige gang jeg tok B12, folin og jern hadde jeg gått 3mnd på TrioBe og disse prøvene var fine (sist høst). Nå sist jeg tok prøvene var jeg under 300 på B12 og fol var fallt fra 42 til 17. Jern var bra, D har jeg ikke fått svar på ende. Har nå startet med TrioBe igjen og håper energien kommer tilbake.
    Spørr etter belastningstest av kjertelen (husmorferien). Det skal gi en relativt god indikasjon på hvordan kjertelen arbeider. Det bør den jo ha begynt å gjøre igjen etter operasjonen, hvis den fremdeles er i live???? Produserer/responderer den ikke godt nok, så er det jo en grunn til å begynne medesinering hvis du føler deg "lat" osv. Det er jo til syvende og sist din følelse som er avgjørende, i hverfall hvis verdiene er i grenseland. Min lege har i hvertfall forstått det selv om endokrinologen ikke forsto det.....
    Lykke til i alle fall..

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    32

Ting tar i alle fall tid, det er sikkert og visst. Ga opp å vente på sykehuset, og dro til fastlegen. Fikk tatt blodprøver (TSH 5.58, T4 11.7), og henvisning er sendt privat. Der har de selvfølgelig ferieavvikling nå, så man får smøre seg med enda mer tålmodighet...

Lignende tråder

1. Hei alle sammen
    Av JS i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 14-11-07, 23:16
  2. Hei alle sammen
    Av litaogslita i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 17-05-07, 21:59
  3. Hei alle sammen.
    Av munch i forumet Presentasjoner
    Svar: 3