Jeg er sikker på at det er mange meninger om symptomer på overdosering.
Her er min.
Symptomer på overdosering mener jeg kan deles inn i minst to kategorier.
1. De som opptrer i behandlingsstart - fordi man øker dosen for hurtig.
Mener jeg først og fremst er høy hvilepuls og følgende hjertebank.
Husk kroppen har tilpasset seg en lav stoffskiftesituasjon som over tid har påført kroppen mangel på emner den trenger når stoffskiftet blir høyere.
Det er klart at særlig de som har gått lenge slik, trenger mer enn stoffskfitemedisin når behandling igangsettes.
Så mener jeg vel at alle symptomer man føler i oppstartingsfasen er symptomer på lavt stoffskfite, eller symptomer på den mangelsituasjon som kroppen trenger tid på å balansere, fordi stoffskftet øker.

2. De som opptrer fordi dosen er litt for høy over lang tid.
Kan være verre å identifisere. De kan komme snikende eller bare opptre periodisk. Hjertet er ikke alltid involvert, men litt periodisk uro ved leggetid kan noen nok merke. Fenomenet kan også tyde på at kroppen sliter med å tilpasse seg stoffskiftesituasjonen. Mangel på emne kan årsake slik uro, som kan være at binyrene ikke klarer helt å falle til ro.
Symptomer på denne type overdosering kan nok være svært individuelle.
Har sett periodisk spenningshodepine, muskulære plager også her.
Jeg fikk smerter i helene som skyldtes tenderitt, noe som kan være mitt personlige symptom på at dosen er litt for høy.

Så er det ikke så lett å kategorisere symptomene.
Det gjelder jo særlig i behandlingsstart, men og så ellers. Man blir var for sine symptomer, for man vil jo følge kroppens behov for korrekt dosering.

Den tredje kan jeg ikke noe om.....
De som kommer fra en hypersituasjon og skal ned til normal situasjon opplever også symptomer og vansker med å finen ut hva man skal gjøre.
Håper dere kan hjelpe andre i liknende situasjon med hva dere har opplevd ?