Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
26-04-10, 14:49 #1
Presentasjon helgemann - langt om lenge
Hei, Helge her!
Kommer i fra Skjervøy i Nord-Troms kommune, og er i tredve årene. Fikk vite for et par år tilbake, om at jeg hadde lavt stoffskifte, og urinsyregikt. Jeg har vel egentlig hadde det siden jeg kom i tenårene, men det er nå de har funnet det ut. Jeg har slitt mye med psyken, og gikk på antidepresjons medisiner, uten at de hjalp. Men da jeg begynte på Levaxin, ble psyken mye bedre. Dette med stoffskifte er arvelig, dette ble sjekket da jeg var liten, men hadde det ikke da. Både min mormor, to av mine tanter og en onkel (alle tre morsiden) har det.
For et år siden, økte jeg Levaxin dosen, siden begynner dosen (25 µg) ikke hjalp meg. Nå går jeg på 50 µg. Foreløpig er alt som normalt. Samtidig som jeg trappet opp, trappet jeg ned på Efexor (antidepresjon medisin). F.o.m. aug 2009 brukte jeg ikke lengre Efexor. Jeg angrer ikke på valget jeg tok. Smakssansen ble som normal, og enkelte uvaner ble borte. Siden jeg har urinsyregikt, kan jeg ikke spise søtsaker, kjøtt, potetgull, og annet rart. Mens jeg gikk på Efexor, tålte jeg ikke fisk. Noe jeg tålte, før jeg begynte på slike medisiner. Jeg har brukt mange merker innen for denne katagorien. Så nå går det mest i fisk og kylling. Noe jeg merker, både på vekten og kroppen. Jeg har ikke lengre grusomme stikk smerter, slik jeg hadde mye av før. Og vekten har sunket litt den senere tid.
Effekten av stoffskifte merker jeg godt! Jeg er ofte trøtt og sliten. Blir fort irritabel og sint. Begynner å plages med hørselen, særlig på den ene øret. Har begynt å se dårlig på kvelden, og natta. Er det snø på veien, mister jeg retningssansen nesten fult og helt. Jeg merker at jeg har blitt mer treg. Bruker lang tid på alt. Og har vanskelig for å oppfatte ting. Jeg føler at jeg har gått tilbake i livet. Jeg er ikke lengre den jeg var før. Noe som er trist og bittert for meg.
Jeg er for tiden uføretrygdet. Har søkt om varig uføretrygd, men har ikke fått svar ennå på søknaden. Jeg håper at jeg får det, siden jeg ikke klarer å jobbe som normalt. Det har vært en lang og kronglete vei, det offentlige har ikke vært så særlig samarbeidsvillig, kan man trygt si. Det har vært mye frustrasjoner, sinne og vrede. Sier NAV nei til min søknad, har jeg lite å stille opp med, når det gjelder det økonomiske. Så jeg håper at de ikke avslår også denne søknaden.
Pr dags dato, har jeg en liten jobb i kommunen jeg bor i. Her jobber jeg med å administrere kommunens hjemmeside. Jobben kom i stand, takket være NAV sosial. En løsning jeg er svært fornøyd med, siden jeg da slipper å "telle spiker i taket" hjemme hos meg.
Jeg er singel, men har ei Bengal katt. Ingen barn.
Jeg er stille og rolig av natur. Liker mest å være for meg selv. Jeg liker å høre på musikk, lese ei god bok, og se gode filmer. Mine hobbier er bl.a. male, fotografere, og holde på med data.
Vel, dette ble en litt personlig pres av meg!
Sist endret av helgemann; 26-04-10 kl 16:41
Lignende tråder
-
Presentasjon Cannari
Av Cannari i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 20-02-12, 13:39 -
Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte
Av Hilde58 i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 24-03-10, 21:41 -
Ny her og vil gi en kortfattet presentasjon
Av hppybara i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 17:25 -
Ny presentasjon
Av Elis@beth i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 26-08-07, 21:30 -
presentasjon