Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 21
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    31

Standard

Tusen takk for svar vedr. blodgiving. Neste gang jeg får innkalling til time, skal jeg spørre uansett.

Er det flere som faktisk føler at de kveles ved å ha noe rundt halsen, t.o.m. skjerf er ubehagelig.

Det er en flott dag her i Oslo så til alle dere som ikke sitter på jobb, kom dere ut i den "friske Oslo-lufta". Vi andre kan sitte på jobb og misunne dere.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Hei du Jeg er blodgiver og det er OK å være det med denne sykdommen så lenge du føler deg frisk og ikke er sykemeldt. Forøvrig meldte jeg meg som benmargsdonor også for mange år siden. Har nå tatt utvidede blodprøver siden jeg er en mulig donor til en pasient som trenger det. Så får vi se da, hva resultatet blir. Sjansen er mikroskopisk.

Har jo i denne forbindelsen spurt all verdens spørsmål siden jeg har denne sykdommen. Vil jo ikke at et stakkars annet menneske skal "arve" noe fra meg Har fått til svar at "alt" vil vises på blodprøvene. Så da så.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    31

Standard

Det høres kjempespennede ut. Jeg har stått som donor i hvertfall 8 år og ikke fått noen spørsmål enda, så det er jo helt utrolig at du matcher såpass at du blir tatt prøver av.
    Jeg får "høstet" blodplater til fortidlig fødte en gang i blant, så da er det vel det samme der, hvis det skulle bli aktuelt.
    Lykke til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard Re: Blodgiving.

Sitat Opprinnelig skrevet av Ekeberg
    Nå, endelig til spørsmålet mitt.
    Kan man fortsatt være blodgiver hvis man går på tyroksin?
    Har vært blodgiver i over 30 år og synes at det er en fin ting.
    Håper noen av dere kan gi meg et svar, for jeg syns det er litt dumt å måtte gå fra Blodbanken uten å gi.

Heisann,

Om du bor i Nederland, så er svaret ett klart ja!
    Blodbanken jeg gir blod i har ikke hatt noe problemer i det hele tatt at jeg tar stoffskifte medisiner, og at jeg tar B12 og kalsium tilskudd.

Det eneste de spør av deg er at du føler deg ok når du gir blod. Føler du deg dårlig, bør du utsette det.

Så jup, her i Nederland kan du gi blod. Jeg er også blodplate donør og ryggmarg donør, skulle de noen gang finne noen som trenger meg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    31

Standard

JIPPI!!!!!!
    Legen min har gått med på å la meg prøve medisin. Skal dit imorgen etter å fått svar på prøvene fra mandag.

TSH nå på 4,8
    FT4 10,2
    T3 4,6
    B12 458
    TPO 195

Blir deilig å få sett om det går an å bli i bedre form og ikke minst humør. Det eneste problemet er at det virker som en møysommelig prosess å finne riktig dosering. Men vi er igang.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Gratla!

For noen går det fort å bli symptomfrie. Du får krysse fingrene for at det ikke drøyer så lenge med deg.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    31

Standard

Tusen takk. Nei det er ikke sikkert det tar så lang tid, for jeg har ikke vært slapp så fryktelig lenge. Jeg har alltid hatt et tregt stoffskifte, for hvis jeg har prøvd å gå ned i vekt har det alltid gått sakte, sjøl om kalorimengden har vært relativt lav. Jeg har alltid trent mye og da har jeg jo opprettholdt stoffskiftet på den måten.

Jeg lurer på om det kan ha skjedd noe i våres, for da hadde jeg en forferdelig influensa med feber i nesten 42. Etter det har jeg liksom alltid vært sliten.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja det kan godt være. Slike ting virker å vise seg når man har gått gjennom en infeksjon eller noe traumatisk på andre måter.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    31

Standard

Hei alle sammen.
    Blir litt spennende for meg da, for jeg er vant til å trene jogging hver tirsdag og torsdag, ca. 1 time hver gang.
    Jeg begynte med levaxin i går, hoppet over trening pga. litt feber og hoste, men regner med å være der på tirsdag.
    I de siste ukene har det vært et forferdelig ork i det hele tatt å komme seg rundt, hengende flere hundre meter etter de andre til mål. Men, jeg har vært der og tror faktisk at det har vært med på å holde meg både på jobben og litt i gang hjemme. Sjøl om timene på sofaen i vinter har blitt mange og kiloene på hofta også fler.
    Det er nok mye sant i det at bare å gå en gang rundt nabolaget bidrar til bedre humør i hvert fall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    31

Standard Bedring

Hei, jeg er ganske ny her og startet med levaxin for snart to uker siden.
    25 mcg 1 gang om dagen som start i 3 uker før nye prøver. Jeg merker stor bedring allerede, men det er mest fordi jeg ikke var helt nede i kjelleren som det virker som de fleste her inne har vært. Likevel tror jeg at jeg må øke dosen neste gang for det er helt tydelig at det trengs mer.
    Det som er det beste er at hukommelsen allerede har begynt å virke igjen.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 24-03-12, 23:14
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  3. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 20:53
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn