Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
01-04-10, 14:48 #3
Sv: Medisinert, men ikke bra? Maten påvirker hormonene!
Jeg tager det ikke så tungt, med "kernesund families" fanatisme.... Når jeg tænker på tilsvarende "fanatisme" staten promoverer de berømte 8 kostråd med, og de langsigtede skader på helbred, disse kostråd bedriver - foretrækker jeg Den Kernesunde Familie når valget står mellem de 8 kostråd og ingen alternativer.
Jeg håber at du kan bære over med det, der irriterer dig i deres "stil", Nielsigne.
For uanset om man bryder sig om det eller ej, er deres kostbudskaber ubetinget helsebringende for alle mennesker med endokrine sygdomme, og alle mennesker (endnu) uden. Selv sælger jeg gerne sjælen til hvad som helst, hvis prisen er bedre helse til mig og andre. Og det er dog en kendsgerning, at mens livsstilssygdomme følger tæt i kølvandet på de 8 kostråd, er de samme livsstilssygdomme på retur hos dem, der lægger kosten om, væk fra dem og hvis fænomenet "Kernesund familie" kan få folk til at lægge kosten om, bærer jeg gerne over med andre irritationsmomenter.
Jeg har to yndlings-kostbloggere: en dansk og en norsk. Den danske hedder... Kostbloggeren og den norske bærer det gådefulde navn nmgds på bloggen Når mat gjør deg frisk… (før hed den: Når mat gjør deg syk…) Fælles for dem begge er, at deres budskaber reelt beskriver den ideelle kost for mennesker med thyreoidea- og andre endokrine sygdomme.
Den norske blog har haft flere positive omtaler af det danske kernesund-familie-fænomenet og skrev om det bl.a. i artiklerne: Kjernesunn familie skaper vill debatt i Danmark og Sunt eller kvakksalveri? I Danmark tar de faktisk debatten.., hvis det skulle interessere nogen at læse om.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Familie svigter....
Av Anisa i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 14Siste melding: 03-03-12, 22:26 -
Samliv og Familie
Av Pebles i forumet Familielivet med stoffskiftesykdomSvar: 4Siste melding: 02-02-10, 09:51 -
Er det virkelig slik?
Av Sofiemor i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-09, 18:02 -
Mensen og slik....
Av cathrin i forumet Andre hormonerSvar: 28Siste melding: 21-11-06, 18:39

Svar med sitat
Bokmerker