Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: OVERSIGTSARTIKEL "Stofskiftesygdomme" Af Steen J. Bonnema

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Som endokrinolog er De jo beskæftiget med at behandle såvel hypothyreose som hyperthyreose, den sidste med en hel række dertil udviklede lægemidler. Men da De også er ph.d. dvs. forsker, forstår jeg ikke at De ikke drager paralleller mellem den kemiske fundering af thyreostatika i grundstoffet fluor og dennes forbindelser, som værende kraftige thyreoidea-suppressants og - fluors anvendelse i tandbehandlinger og tandpleje. Det burde være nærliggende for en læge med speciale i endokrinologi og en forsker i een og samme person - at lade sig fange af denne paradoks, hvor lægevidenskaben på den ene side anvender fluor til at undertrykke en overaktiv skjoldbruskkirtel ved hyperthyreose og - på den anden side ikke meddeler tandlægerne at deres anvendelse af fluor medfører tunge helbredsmæssige konsekvenser for deres patienter, der vil udvikle sygdomme i thyreoidea som senfølger af fluors langtidsvirkninger på skjoldbruskkirtlen.
    Jeg vil gerne meddele, at trods ventetid på snart 4 måneder, har jeg hverken modtaget et svar eller blot en kvittering for brevet. Det er nærliggende at formode, at denne fine læge med de mange kvalifikationer og en opblæst speciale i selektiv endokrinologi, dvs. hvor det er ikke vores krop/naturen, men ham selv, der bestemmer, hvad der er skadeligt - ikke mener at vi, sølle lægmænd skal blande sig i hans forfinet videnskab!

Så hellere finde sig i de mange nye invalider med ødelagde liv, belastning af sundhedsvæsenet og den meromsætning vores bedemænd kan takke læger som Steen Bonnema for.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Angry Sv: OVERSIGTSARTIKEL "Stofskiftesygdomme" Af Steen J. Bonnema

Har nylig lest at det i medisinske blader er utbredt med "ghostwriters" -
    dvs at det er bestillingsverk av Medikamentindustrien (også kalt Legemiddel..).
    Kanskje denne Steen J Bonnema bare har fått betalt for å sette navnet sitt under artikkelen -
    slik som flere andre leger

Jeg samtykker med deg Anisa La dem brenne!!
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Hvorfor er det mest kvinder, der har stofskiftesygdomme?
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 29-12-09, 13:06

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn