Jeg har kjøpt den på Tanum.no, men Amazon har den, og sikkert flere steder. Jeg betalte 136 kr inklusive frakt.

Jeg mener den er verd pengene sine, og vel så det! Siden jeg ikke har lest den ut, kan jeg ikke anmelde den. Men jeg kan ved å ha lest litt, anbefale den slik: *****

Han snakker om mye som er nytt for meg. Men jeg har verken energi eller kunnskap nok i engelsk, les medisinsk, språk til å gi en riktig oversettelse, det beklager jeg.

Det han sier blant annet, er at Hashimoto er en immunsykdom, og bør behandles som det. Og at det er mye som kan gjøres for å hindre at vi som har Hashimotos får flere autoimmune sykdommer på kjøpet. Han mener at standardmåten å behandle blant annet Hashimotos på, ikke går til rett adressat i kroppen, og dermed fortsetter pasienten å ha høyt kolesterol, lavt blodsukker, får flere autoimmunesykdommer, får problemer med binyrene osv. Han jobber mye med forskjellige urter som har vist seg effektive og gitt pasientene et bedre liv.

Han mener også at dersom pasienter med begynnende lavt stoffskifte kommer til hans type behandling, med riktig type urter og forandring av kosthold, kan de unngå å bruke thyroksin/thyroid. Det synes jeg høres underlig ut. Men han kommer med en rekke pasienteksempler. Jeg vet ikke om det kan medføre riktighet. Men om det er mulig, er det jo spennende, ikke sant?

Så, les selv, og tenk. Og la oss diskutere etterhvert som flere leser! Kanskje noen kan oversette biter av boken, til glede for andre

Noe av boken er lettlest, andre passasjer virker tunge, etter min oppfatning, med mange komplekse medisinske termer.