Viser søkeresultater 1 til 10 av 23

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    24

Standard

Hei. Jeg opererte ca thyreoida i mars 2008 og fikk fjernet 3 bi kjertler i tilegg. Har hatt store problemer med prikkinger i hender og føtter og i hodet, følelse av leamus flere steder i kroppen, svimmelhet, lav konsentrasjon etc etc. Har gode perioder, men føler på mange måter at jeg har mistet meg selv. Legen som opererte meg sier han er overrasket over at jeg ennå ikke er bedre, men sier samtidig at noen kan bruke veldig lang tid før kjertelen tar over for de som ikke fungerer. Jeg er nå livredd for at dette skal bli kronisk. Klarer ikke å stole på det legene sier: at det blir bedre. Bruker 2,5 gram calsium sandos, 2 microg et alpha, 300 mg magnesium og 150 microg levaxin daglig. Har vært i kontakt med parat. foreningen og skal til spesialist nå snart (en annen endokrinolog med spes kompetanse på dette)

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    akershus
    Alder
    39
    Meldinger
    34

Standard Sv: kramper ved for lite kalsium

Jeg ble operert 7.sept i år. Da fjernet jeg resterende av skjoldbruskkjertelen. De kunne da bare se en sikker biskjoldkjertel, og denne ble misfarget. Postoperativt begynte jeg å få prikkinger i fingre, armer og rundt munnen. Startet da kjapt med calcium sandoz 1g x3 - da jeg kom hjem var det så ille at jeg fikk muskelkramper i bein og i ansikt samt ekstreme prikkinger i beina. Det viste seg da at calsiumen var heelt nede i kjelleren. Men nå 4 uker etter operasjonen går jeg på calcium 500mg x2 pluss etalpha - PTH er også i referanseområde nå - er veldig glad for da er det ikke totalsvikt i den så håper med tiden at jeg kun skal stå på levaxin )) har kun litt prikking under foten en gang i blandt, men ikke noe spesielt

Lignende tråder

1. Kalsium - løgnen: Det er mineraler vi trenger mer av, ikke kalsium.
    Av Thomas W H i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 18
    Siste melding: 26-11-11, 11:44
  2. Et lite hjertesukk....
    Av gunnda i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 03-02-08, 00:07
  3. Kramper og hold
    Av Hansen i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 4
    Siste melding: 17-12-07, 21:39

Bokmerker

Regler for innlegg