Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
05-12-09, 11:17 #8
Sv: Skal man tvinge seg selv?
Jeg er enig med alle dere som sier at man ikke bør tvinge kroppen.
Man bør vel ikke tvinge noen ?
Jeg opplevde også det man kaller mobbing idag. De fleste sjefer anså sin jobb til å være en slags pisk.
Jeg mener at jeg hadde holdt ut lenger om jeg ikke hadde blitt tvunget og heller hadde tatt det med ro de dagene jeg egentlig ikke orket.
Om man heller ikke hadde fått dårlig samvittighet tror jeg mye hadde vært bedre ?
Og hva fikk arbeidsgiveren ut av at jeg likevel stempla inn de dagene ?
Mitt svar er et lavere sykefravær, men samtidig en lavere effektivitet og staten sitter igjen med en for tidlig uførepensjon - skapt av at arbeidsgiveren ikke ville individualisere arbeidet.
Og problemstillingen er vel høyaktuell i disse dager hvor man politisk vil frata arbeidere rettigheter, mens arbeidere vil beholde dem.
Jeg syns man diskuterer helt over hodet på hverandre uten å belyse hva som er problemet.
Og det finnes ikke måte på hva slags forslag som fremsettes av folk som nyvalgt har påtatt seg å jobbe for folkets beste - skal vi virkelig godta at en kreftpasient opplever å få trekk i lønna de siste dager av livet ?
Og VI - som gruppe er vi svært svakt organisert - enda er vi mange !
De som i ord og navn sier seg representere oss, setter ikke fram egne krav på våres vegne.
Men hvordan blir ledelsen av en gruppe som jo i utgangspunktet har mistet noe av sitt initiativ - tenker langsomt, og ikke orker å stå på alle dager.....
Og vi er en stor gruppe som har det slik, selv om politikere ikke tror det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Svær sak-FDA vil tvinge fram en NDA for Armour etc--hele nettet er fullt av meldinger
Av nora i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 75Siste melding: 18-02-10, 19:35 -
Kan jeg øke selv? Skal til legen 28 februar
Av lissi32 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 27Siste melding: 11-11-08, 12:37 -
Litt om meg selv
Av VIFkongen i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 19-08-07, 11:26 -
Presenterer meg selv
Av grynet i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-04-06, 21:33

Svar med sitat
Bokmerker