Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
01-12-09, 16:12 #1
Sv: Har været i Bruxelles hos Thierry Hertoghe
Hei VibekeJ

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det, for det er som Anisa skriver, et samspill mellom alle hormonene. Jeg begynte med Levaxin i 2004, samtidig kom overgangsalder. Mao masse hormonsprett på en gang. Ifbm overgansalder så fikk jeg tilbud fra gynekolog om østrogen, men "noe" sa meg at dette skulle jeg ikke ta - selv om gynekologen presset på ganske mye. Jeg tok imot resept, hentet pillene og kikket på disse en tid før jeg kastet de. Så begynte jeg å lese på nett og kom over stoff om Pregnenolone og Progesteron. DET føltes riktig!
Jeg bestilte begge disse to i kremform og begynte å smøre. Hvor lang tid det tok før jeg merket positiv virkning er vanskelig å si, men etter ett år hadde jeg smurt meg fra menopause tilbake til fertil alder. Det viste blodprøvene. Noe sveittetokter har jeg ennå, men ikke på langt nær slik det var, men det beste av alt er at jeg er ikke stoffskiftesyk! Og jeg er temmelig sikker på at mye av gevinsten tilskrives Pregnenolone og Progesteron. Vekta holder seg og jeg kan trimme så mye jeg bare vil.
Jeg har i 3 år brukt Westhroid. Nå går jeg på en mix av Westhroid og Levaxin for å spare på førstnevnte, siden markedet er som det er for tiden. Det ser ut som om jeg tåler det. Merker ingen forskjell, så jeg tror rett og slett at Pregnenolone og Progesteron støtter de andre hormonene. Føler heller ikke at jeg har problemer med binyrene, men har ikke tatt prøver av disse da.
Men jeg er i det hele tatt i fin form. Det skal sies at jeg har innsovingsproblemer, men de stammer fra tenårene. Jeg blir 54 nå snart og jeg tilskriver ikke disse problemene noe med hormoner å gjøre. Det har bare låst seg fast i hodet etter maaange år med søvnforstyrrelser. Har brukt Melatonin i minst 15 år, kanskje lenger. Begynte med å importere fra New Jersey i sin tid, etter en artikkel jeg fant i et blad.
Vet ikke om det var et slikt svar du ventet deg, men summert opp så er jeg i fin form - alderen tatt i betraktning.
Vel - alt er relativt. Glemte at hodet henger ikke helt med bestandig, så noe stoffskiftesyk er jeg nok.
Føler bare at den fysiske delen er helt ok.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
Av Lulu i forumet Thierry HertogheSvar: 28Siste melding: 26-06-14, 08:17 -
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet BiblioteketSvar: 21Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
"Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
Av nora i forumet Thierry HertogheSvar: 22Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
"Det handler om hormoner" av Thierry Hertoghe
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 23Siste melding: 22-04-11, 16:47 -
Dr. Wilson og dr. Hertoghe om pregnenolone