Hei igjen,

Skjønner godt at du er stressa. Selv har jeg hatt angstanfall, fordi det var så mye som skjedde med kroppen etter at T4 nivået falt. Men hvis det er noe trøst, så kan du få alle slags symptomer med et for lavt T4 nivå i følge min lege. Selv har jeg sluttet å tenke på alle de andre sykdommene jeg kan ha. Det er ikke bra for psyken.

Du har nerver i nakken som går fram i ansikten, når de kommer i klem kan det også påvirke øyeområdet. Selv har jeg hatt masse stikninger i og rundt øynene, uten at det har påvirket synet. Men det kan også stoffskifte gjøre.

Så det er ikke et uvanlig symptom. At halsen blir trangere ut over dagen kan ha sammenheng med at spenningene blir kraftigere i oppreist tilstand enn når du sover. Da slapper musklene mer av - selv om mine for tiden aldri er helt avslappet.

Prøv å få tak i noen muskelavslappende - Voltareen. Ibux virker også muskelavslappende. Ellers vil jeg anbefale osteopat og kiropraktor. Hvis du bor i Oslo kontakt: Klinikk for alle. Ellers lykke til på mandag.

Hilsen
Vår