Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Homeopat ved hypothyreose i Bergen

Lavt stoffskifte er jo verre å behandle homeopatisk.
    Jeg har bare få erfaringer å bygge på. Begge involverte jod, som man ser på som en stimulant. Dette er en forledet tanke, og det kan være at yngre homeopater ser anderledes på det ?

Hypothyreose er jo hormonsvikt fordi kjertelen forsvinner. Den bli fysisk borte etter en tid på grunn av en autoimmun reaksjon (feilreaksjon) ødelegger vevet den erbygget opp av.
    Og kjertelen kan ikke hverken noen eller noe bygge opp igjen, noe som er nødvendig om kroppen skal gjennvinne kontroll med produksjonen av stoffskiftehormoner.

Det er mulig at mer symptomdempende behandling kan ha effekt, men den beste symptomdemping får man med thyroxiner som virker.

Du er jo selv inne på tanken.
    Har du forsøkt å få legen din til å skrive ut Armour ?
    Det er et naturlig thyroxin som har vært ibruk helt til medisinmaffiaen kuppet markedet med ufine midler i 70-åra.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard Sv: Homeopat ved hypothyreose i Bergen

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Lavt stoffskifte er jo verre å behandle homeopatisk.
    Jeg har bare få erfaringer å bygge på. Begge involverte jod, som man ser på som en stimulant. Dette er en forledet tanke, og det kan være at yngre homeopater ser anderledes på det ?

Hypothyreose er jo hormonsvikt fordi kjertelen forsvinner. Den bli fysisk borte etter en tid på grunn av en autoimmun reaksjon (feilreaksjon) ødelegger vevet den erbygget opp av.
    Og kjertelen kan ikke hverken noen eller noe bygge opp igjen, noe som er nødvendig om kroppen skal gjennvinne kontroll med produksjonen av stoffskiftehormoner.

Det er mulig at mer symptomdempende behandling kan ha effekt, men den beste symptomdemping får man med thyroxiner som virker.

Du er jo selv inne på tanken.
    Har du forsøkt å få legen din til å skrive ut Armour ?
    Det er et naturlig thyroxin som har vært ibruk helt til medisinmaffiaen kuppet markedet med ufine midler i 70-åra.
    Hei!

Dette skjønte jeg faktisk ikke helt jeg Finn! Homeopatisk jod heter Iodum og finnes i flere potenser. Dette midlet brukes ved symptomer som hjertebank, varm/ svetter, kroppslig uro etc. Dette er ett av flere midler som har symptomer som er forenelig med det vi med høyt stoffskifte kan oppleve - og er ett av flere midler som kan være aktuelle ved Hyperthyreose. Så hvorfor en homeopat skulle finne finne på å gi deg dette- med mindre du har veldig
    a-typiske symptomer på lavt stoffskifte finner jeg faktisk veldig rart. Jeg finner det enda merkeligere at du skulle få anbefalt midlet en gang til - hvis det ikke virket første gangen?

Hvis det er vanlig jod-tilskudd - ikke homeopatmidlet Iodum du mener så blir det noe helt annet. Dette har ingen ting med KLASSISK HOMEOPATI å gjøre. Jodtilskudd for å behandle thyreoideasykdommer har jeg vel jeg personlig ikke helt troa på- blir litt i samme gata som kosttliskudd, legge om kostholdet etc.
    Sikkert en og annen som føler seg litt bedre av slike ting å - men det blir en helt annen diskusjon..................

Lignende tråder

1. Bergen
    Av maika i forumet Hos legen
    Svar: 0
    Siste melding: 20-03-09, 18:22
  2. Bergen
    Av Titti i forumet Graves sykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 26-06-08, 22:22
  3. Bergen
    Av MizzyCat i forumet Presentasjoner
    Svar: 0