Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
20-03-09, 19:23 #1
Homeopat ved hypothyreose i Bergen
Har hypothyreose
Bor i Bergen
Tar Livoxin
Jeg ønsker å prøve naturmedisin
Noen som kan anbefale en homeopat, naturmedisin i Bergen Sentrum?
Vil jeg kunne fortsette å bruke Livoxin foreskrevet av legen om jeg følger en homeopatisk behandling? Vil homeopaten kreve at jeg slutter?
Vet ikke om jeg tør det...
Noen gode råd?
Legen min er en dust,
og gidder ikke å skifte fastlege,
da jeg har større tro på naturmedisin...
Håååper noen kan gi meg noen råd...
Ny og forvirret hypo...
Maikas dagbok
-
28-05-09, 09:08 #2
Sv: Homeopat ved hypothyreose i Bergen
Hei!
NEI! en seriøs homeopat vil ikke kreve at du slutter med Livoxin - det har han/ hun helt enkelt ikke lov til!
Fortell hvilke medisiner du bruker - så kan homeopaten tilpasse de midlene du får etter dette. - etter det jeg har forstått er noen milder ok å bruke sammen med skolemedisin- mens andre igjen ikke vil fungere optimalt....
Det du karnsje vil få anbefaling om, og som kan være lurt, er å ta et ekstra prøvesett- slik at du ikke rissikerer å gå over lang tid overmedisinert....
Har selv høyt stoffskifte - og veldig god erfaring med bruk av homeopatmidler på det - men lavt stoffskifte har jeg lite greie på. Etter det jeg har forstått er det vansleiligere å behandle lavt - men absolutt verdt et forsøk. Homeopaten jeg var hos - sa likevel noe om at hvis kjertelen var fjernet - eller "brendt vekk" med radioaktivt jod, var det vansklig for ham å gjøre noe som helst for meg.
Har desverre ingen å anbefale i Bergensområdet - siden jeg hører til på en helt annen kant av landet - Men hvis jeg skal anbefale deg noe, så sats på en homeopat som har ren homeopatisk utdanning- ikke en som også driver med naturmedisin - sjekk at han/ hun er medlem av Norske homeopaters forening (eller hva det nå heter....) , spør også etter om han/ hun har erfaring med hypothyreose - og gjerne om han/ hun driver med konstitisjonell behandling og høye potenser.............
Lykke til! Håper du får noe positivt utav det!
-
28-05-09, 10:21 #3
Lavt stoffskifte er jo verre å behandle homeopatisk.
Jeg har bare få erfaringer å bygge på. Begge involverte jod, som man ser på som en stimulant. Dette er en forledet tanke, og det kan være at yngre homeopater ser anderledes på det ?
Hypothyreose er jo hormonsvikt fordi kjertelen forsvinner. Den bli fysisk borte etter en tid på grunn av en autoimmun reaksjon (feilreaksjon) ødelegger vevet den erbygget opp av.
Og kjertelen kan ikke hverken noen eller noe bygge opp igjen, noe som er nødvendig om kroppen skal gjennvinne kontroll med produksjonen av stoffskiftehormoner.
Det er mulig at mer symptomdempende behandling kan ha effekt, men den beste symptomdemping får man med thyroxiner som virker.
Du er jo selv inne på tanken.
Har du forsøkt å få legen din til å skrive ut Armour ?
Det er et naturlig thyroxin som har vært ibruk helt til medisinmaffiaen kuppet markedet med ufine midler i 70-åra.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-06-09, 21:24 #4
Hei!
Dette skjønte jeg faktisk ikke helt jeg Finn! Homeopatisk jod heter Iodum og finnes i flere potenser. Dette midlet brukes ved symptomer som hjertebank, varm/ svetter, kroppslig uro etc. Dette er ett av flere midler som har symptomer som er forenelig med det vi med høyt stoffskifte kan oppleve - og er ett av flere midler som kan være aktuelle ved Hyperthyreose. Så hvorfor en homeopat skulle finne finne på å gi deg dette- med mindre du har veldig
a-typiske symptomer på lavt stoffskifte finner jeg faktisk veldig rart. Jeg finner det enda merkeligere at du skulle få anbefalt midlet en gang til - hvis det ikke virket første gangen?
Hvis det er vanlig jod-tilskudd - ikke homeopatmidlet Iodum du mener så blir det noe helt annet. Dette har ingen ting med KLASSISK HOMEOPATI å gjøre. Jodtilskudd for å behandle thyreoideasykdommer har jeg vel jeg personlig ikke helt troa på- blir litt i samme gata som kosttliskudd, legge om kostholdet etc.
Sikkert en og annen som føler seg litt bedre av slike ting å - men det blir en helt annen diskusjon..................
Lignende tråder
-
Bergen
Av maika i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 20-03-09, 18:22 -
Bergen
Av Titti i forumet Graves sykdomSvar: 3Siste melding: 26-06-08, 22:22 -
Bergen
Av MizzyCat i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 10-01-08, 22:37 -
Lege i Bergen
Av mohaienne i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 09-10-07, 14:28 -
Homeopat-medisin, erfaringer?
Av Siriliss i forumet Alternativ behandlingSvar: 8Siste melding: 05-10-07, 10:30
Svar med sitat

Bokmerker