Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Syre-base balancen
Threaded View
-
24-02-09, 09:00 #5
Sv: Syre-base balancen
Selv tak camomilla

Jeg ville nemlig ikke "spamme" din tråd med al denne info, da jeg mener at det er guld-værd, at du har postet din tråd, hvor andre kan spørge direkte til forskellige ting - til et levende menneske med levende erfaringer.
Ja, man kan være nødt til at tilpasse syre/base-hensynet til visse andre problemer, end de tilsigtede. F.eks. har jeg en fysisk tarmstatus (polypper, operationer osv.), der gør at jeg i perioder kun kan spise dampede grøntsager og ikke rå. Eller andre perioder, hvor mine tarme kun er i ro - hvis jeg kun spiser ikke vegetabilske proteiner.
Hvis man er forhindret i at efterleve syre/base-kosten 100% - er det nu min mangeårige erfaring at hvis man ikke blander grønt/proteiner/kulhydrater sammen på en tallerken under samme måltid - vil den dårlige effekt af at spise syredannende fødevarer være meget mindre generende for kroppen.
Folk griner højlydt når jeg fortæller, at man bør først spise grøntsager, så tilbehør og saucen og så kødet til sidst.... eller bedre endnu - spise alle disse fødevarer fordelt på uafhængige måltider. Man må så lade dem grine, men det bliver jeg som griner sidst.... da jeg lever med rolige tarme, uden fordøjelsesproblemer og uden ind-syring af kroppen indefra. Underlig nok, da netop i perioder siger min krop fra over for overskuddet af basedannende fødevarer. Men det er jo kun individuelt for mit vedkommende, og havde jeg ikke haft polypose, havde jeg kunnet overholde syre/base-kosten 100%, idet det tilfældigvis også smager (mig) bedst, foruden alle de andre fordele.
Det ved jeg faktisk ikke noget om af egen erfaring, idet jeg tilhører den gruppe af mennesker, der vokser fra at kunne drikke mælk og spise mælkeprodukter i en voksen alder.
Men jeg ved også, at alle fedtfattige mælkeprodukter giver folk en kraftig syre-reaktion, mens alle mælkeprodukter med et naturligt fuldfedt indhold - virker netop modsat - basisk. Endnu en underlig og uventet konklusion, ikk`?
Jeg har beskrevet lidt her om, hvilken type erfaringer jeg har... og disse passer til min egen helbredssituation omkring tarmene. Og selv om jeg i perioder ikke kan efterleve syre/base-princippet 100% - mener jeg alligevel, at denne kost-opmærksomhed (der også inkluderer LowCarb) kan direkte ses på min krops-tonus, hud, hår, negle osv. idet disse plejer ellers optræde meget mere medtaget hos personer på min alder, der lever af almindelig, blandet og forarbejdet kost, som de fleste (desværre) gør.
Nogen, der har praktiske spørgsmål og gerne vil spørge en erfaren? Spørg camomilla lige her i tråden "PH-mirakelet".• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker