Heisann

Jeg er ikke så veldig inn i dette her, men det jeg i hvertfall kan fortelle deg er at du forbrenner hele døgnet.

Litt info fra en nettside jeg fant:
- Du forbrenner feks ca 200 kalorier hvis du sover ca 7 timer pr natt.
- Du forbrenner ca 50 kalorier mens du ser favorittserien på tv selv om du ikke gjør noe annet. Det betyr i praksis at du forbrenner ca
50 kalorier for hver time du er relativt inaktiv, men våken)
- En hyrdestund på en halvtime og vips forsvinner 180 kalorier.
- Jogger du en halvtime forbrenner du ca 600 kalorier.

Jeg leste at hvis du sleper tømmer i en time forbrenner du ca 1100 kalorier, men det er det sikkert få av oss som gjør hehe. Men det er tydelig effektivt ;)

Å trene bort 1800 kalorier hver dag er umenneskelig og til slutt vil det bare være tomta igjen av deg ;), men i og med at vi forbrenner hele tiden vil jeg tro at en times aktivitet hver dag vil gi deg minus på kalorisiden. Altså hvis du forbrenner daglig en 400-500 kalorier ved en eller annen form for aktivitet. Som kan være alt fra å gå til og fra jobb, ta trappa i stedet for heisen eller bare hoppe og sprette litt rundt omkring ;)

Du finner sikkert masse nyttig info på nettet om hva ulike typer av aktiviteter gir av forbrente kalorier. Selv går jeg 1 og en halv time hver dag, det gir ca 400-500 kalorier i minus litt avhengig av tempo selvsagt.

Jeg vil tippe og dette blir regne Lotto'n, så forbrenner du en 300-400 kalorier på en time styrketrening med litt oppvarming. Men glem ikke at kroppen din da de nærmeste timene etter treninga har økt forbrenning og kaloriene forsvinner da også.

Håper du ble litt klokere av dette