Viser søkeresultater 1 til 10 av 46
Hybrid View
-
20-06-05, 14:39 #1
Unnskyld meg, men nå blir jeg litt sur her på dine vegne. Hva i all verden er det som får en lege til å tro at pasienten blir frisk fordi legen sier det...? Jeg gremmes...
Beklager, måtte bare få ut litt gruff her. Det triste er jo at det virker som dette er mer normalen enn unntaket, dessverre. :(
Skal ikke gi meg ut på å tolke alle prøvene dine, men kan jo forsøke meg litt på noen av dem. Mineralprøvene (natrium, kalium, kalsium og fosfat) hopper jeg elegant over - det kan jeg absolutt ingenting om... ;) (Men jeg ser at du har lav verdi på fosfat - i forhold til 'mitt' laboratorium. Der står det: "Lave verdier ses ved hyperparathyreoidisme, vitamin D-mangel, inntak av antacida, alkoholisme, mage-tarmsykdom og mer sjeldne sykdommer og genetiske stoffskiftesykdommer.") (P.S: Det hadde vært fint om du kunne skrevet referanseområdene også...!)
Kreatinin er så vidt jeg vet en test på nyrefunksjon? - og er vel omtrent midt i referanseområdet (i forhold til 'mitt' laboratorium).
Så har du noen kjønnshormontester (LH, FSH, prolaktin og østradiol), de vet jeg heller ikke så mye om.
Stoffskifteprøvene (TSH, fT3 og fT4) ser tilsynelatende bra ut - men det betyr likevel ikke nødvendigvis at du er optimalt medisinert!
Hemoglobin (Hb) er ikke den beste måten å måle jern på - du burde tatt prøve av ferritin (jernlager). Dessuten har du ikke tatt andre anemiprøver (folat og kobalaminer (B12) spesielt).
Og du har ikke fått undersøkt binyrebarkfunksjonen.
(Håper nora og/eller n'Finn tar seg tid til å svare også...!)

Svar med sitat
Bokmerker