Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
08-10-08, 19:20 #6
Re: Helt ny på forumet
Ja, det er ikke til at komme udenom.... at Danmark er et ørken, når endokrinologer holder foredrag om stofskite OG behandler deres sagesløse patienter for sygdommen. Alt taget i betragtning, fatter jeg ikke, hvorfor overhovedet holde fordrag, når man kun har et og samme at tærske igennem - og som har været gentaget til bevidstløshed et utal af gange før. Her et klip fra ND-debat i DK - netop om Liothyronin som her udpeges som et middel til KRÆFTSYGE og ellers uvirksom mod stofskiftesygdom. Kan I fatte det?!?
Opprinnelig skrevet av nora
Og så svaret:Jeg ved ikke om nogen af jer herinde var til foredrag i aftes på BBH (Bispebjerg Hospital/red.),men der blev spurgt til Liothyronin og den overlæge som havde talt om eltroxin sagde ,at det ikke hjalp med Lio.
Til det kan jeg kun svare det passer altså ikke - spørg patienterne der får medicinen,de får det bedre med pillerne-Jeg syntes det er en skam ,at nogle læger har den indstilling og ikke vil prøve Lio sammen med eltroxin og ærgerligt det går ud over patienternes livskvalitet-altså er man heldig og får en læge der tror bare lidt på Lio kan man få en bedre livskvalitet og så kan jeg kun sige - HVOR har jeg været heldig, at den læge jeg går hos ville lade mig prøve det ,for mit liv blev meget bedre for en måned siden --igen kan man konstantere at man skal lytte til patienterne ..
Synd for RKN, at havne netop i Danmark med sin sygdom.Hej
Jeg var også med i går, og jeg kunne forstå på det hele, at Lio ikke er et anerkendt medikament i Danmark, og at der derfor også går rimlig meget politik i spørgsmålet om lægerne kan bruge det til os, da det er mest kendt hos kræftpatienter (HVAD????/red.). Det var som om Niels (det må være den foredragholdende læge/red.), sagde nogle ting mellem linierne, nemlig at der er nogle læger som laver undtagelsen og giver Lio til stofskifte patienter.
Det virker på mig, som om at der på dette psykiske område ikke er den store forskning, og at de ligesom lidt glemmer at vi er mange der har problemer på øverste etage. Lægerne kunne jo spørge os patienter, om vi vil prøve det, selvfølgelig med informationen om evt. bivirkninger, samt det at det måske slet ikke hjælper. Min personlige holdning er, at lægerne på specialafd. bare skal go for it, og jeg vil hvertfald tale med dem på Herlev, når den tid kommer.
For helt ærligt, med så mange patienter der erklæres at de har psykiske problemer ovenpå, og at det er kommet i forbindelse med stofskifte sygdommen, så virker det da indlysende at man ikke bare giver almindelig psykofarmaka, som desuden kan være stærkt vanedanende. Min læge har også spurgt mig om jeg vil have nogle små piller, og jeg er lidt i dilemma, men jeg ser på det efter d. 23/10- for nu har jeg været "skør" i lang tid i forvejen, så må jeg lige holde det ud lidt længere.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Psykisk sygdom eller hypothyreose?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 61Siste melding: 17-09-09, 22:24 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
flere spørsmål ang høyt stoffskifte.
Av cjhealing i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 00:48 -
Hvor høyt er høyt?
Av pandalakris i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 10-01-08, 20:30 -
Flere opererte?
Av Hege i forumet OperasjonssalenSvar: 7Siste melding: 09-04-05, 14:47

Svar med sitat
Bokmerker