Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
-
29-04-08, 10:24 #11
Totalt t4 er minst å stole på, slik jeg skrev før.
Hvis du kan poste hennes TSH, fritt t3 og fritt t3 så vet vi mye mer, evt. antistoffer , det fins noen for hypo (anti-TPO) og hyper (TRAS)
Barns TSH stiger fortere enn våres , og det ser ut som om de trenger litt høyere hormonnivåer enn oss noen ganger. Så et høyt tt4 kan være helt normal.
Bra at hun har vokst.
Du vil vel ta prøver på deg selv når dere flytter hjem igjen?
nora
-
29-04-08, 17:46 #12
Jeg har ikke så mange tall men her er det jeg har, jeg skriver rett av det som står i papirene jeg fikk:
15/2:
T-4, FREE - 1,4
T-4, TOTAL - 13,8 REFERENCE RANGE 4,5-12,5
TSH, 3RD GENERATION - 2,19
26/2:
T-4, TOTAL - 13,2
TSH, 3RD GENERATION - 1,77
Jeg kommer til å få tatt prøver av meg selv, ja - muligens mens vi er her borte. Venter og ser hva de siste prøvene sier. Både moren og tanten min har hatt struma, så det kan ligge noe stoffskiftegreier i familien.
-
29-04-08, 19:14 #13
Hvis hun var hyper, så skulle TSH vært sånn under 1 eller under 0,3 eller sånn.
Som sagt er det totalt t4 og det er upålitelig og mange vokskvinner ligger også over, det har med bindeproteinen i blodet å gjøre. Av den grunn gjøres den ikke lenger i Norge.
Du kan lese om disse fenomenene med thyroxinbeindende globulin osv på www.thyroidmanager.org samt på nettstedene til de norske lab.
Jeeg tipper at hvis hun hadde denne resistensen som det er snakk om, da ville prøvene for ft4 vært et stykke over (altså sånn over 1,8 cirka) samt at TSH ville vært over 3 eller 4 eller i den duren. Jeg har sett sånne tall.
Normal TSH er forresten tett ved 1.
etter en influensa eller sånt noe, sykdom, operasjon, så inntreffer gjerne et fenomen som heter Non-thyroid Illness. Da blir blodprøvene forbigående forunderlige, først så faller TSH samt ft4 og ft3. Så stiger TSH etterpå og ft4 kommer etter. Så faller TSH igjen fordi ft4 er steget. det blir litt berg-og-dalbane til alt har jevnet seg ut etter noen uker. Man må alltid ha i mente at man tilfedigvis muligens tar prøver midt oppi noe sånt, derfor er det lurt å vente på flere prøver over tid.
nora
-
29-04-08, 20:26 #14
Hva du vet! Det med sykdom og T-4 nevnte legen i går, spurte om hun hadde feber. Det kan stemme at hun var litt syk da de tok de første blodprøvene.
Opprinnelig skrevet av nora
-
11-05-08, 12:07 #15
Hvis du vil møte opp på et møte om stoffskifte i Dallas, så er det et møte 5.juni.
http://forums.about.com/n/pfx/forum.asp ... &tid=83860 send henne en epost først.
Svar med sitat
Bokmerker