Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Hybrid View
-
26-03-08, 15:28 #1
Høres ut som om du har dette, men kan ikke si noe sikkert.
det er ikke at kroppen er blitt vant til det, men mer at kroppen trenger høyere ft4.
Eneste er at hjertet ikke er resistent og at noen trenger betablokkere.
Jeg har fulgt med artiklene om thyreoideahormonresistens fordi legene da endelig har kommet med sin viten om de andre parametrene de har for stoffskiftet.
Ve høyt stoffskifte er for eksempel ferritin typisk høy,
kolesterol lavt, og masse annet har de typiske parametre for. Ikke bare den evige TSH. Vi andre sliter med å få gehør for at vi har lavt stoffskifte med en TSH på 3 eller 4 eller 5.
Hos deg så tar de en blodprøve med helblod til genprøve, antar jeg, samt at det kan være lurt at de sjekker disse berømte parametrene som de vet de har men bare bruker hos dere.....
Unnskyuld for at jeg er litt gretten idag, sov dårlig. Har ikke noe med deg å gjøre. Du er et ganske spennede tilfelle.
Hvis du har det, så har det lite å si.
Bare at du må passe på bentettheten pga høy ft4 (spis kalk og D-vitamin)
Og at før i tiden så fikk noen pasienter feilaktig behandling for høyt stoffskifte.
det var en annen stor artikkel om thyreoideahormonresistens i tidsskriftet og et lite sammnedrag er på en annen søkeside, sjekk på nett og da kan du gå til et bibliotek som har det. Tror du finner det på bibsys, da står det hvor det er et eksemplar nær deg. Jeg har kopi selv. den er flere sider og har noen kasus.

Svar med sitat
Bokmerker