Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: For mye levaxin?
-
31-01-08, 01:11 #1
For mye levaxin?
Hei
Hvordan merker man at man får for mye Levaxin?
Jeg begynte på medisin for 7 uker siden, de først 5 ukene tok jeg 25 mg nå tar jeg 36,5 (en og enhalv pille). Den siste uken har det kjent ut som om hjertet banker litt raskere enn før. Kan det ha noe med medisinen å gjøre. Det er jo en veldig liten dose.
Målingen før jeg økte viste
Free T4 10,8 (9-19)
TSH 4,6 (0,4-4)
Free T3 3,1 (2,5-6)
Kan noen kike på tallene? Jeg skal ta nye blodprøver om 3 uker.
-
31-01-08, 09:41 #2
Hej
Hej med dig
Jeg tror faktisk ikke at du får for meget - snarere for lidt?
Du er jo også gået meget langsomt op i dosis - og det er godt - jeg tror ikke at du skal være bange for at du er overdoseret...
Men det er selvfølgelig individuelt hvordan man reagerer...
Det kunne være interessant at se hvordan dine blodprøver er med den dosis du får nu - man kan jo også blive dårlig af at have for høj en TSH.
Jeg plejer at måle min hvilepuls - hvis den er lav, så får jeg for lidt og hvis den er høj, så får jeg for meget. Nogle bruger også temperatur som målestok - man er mere varm, hvis man får for meget stofskiftemedicin...
Mvh. Gitte
-
31-01-08, 18:36 #3
Takk
Skal sjekke hvilepulsen - hvordan teller jeg?
-
31-01-08, 19:18 #4
Hei.
Det går jo litt opp og ned i starten og dette er vanskelig å tolke.
Klart at når du begynner å tilføre kroppen noe den trenger så skjer det mye man ikke kan tolke. Derfor er det nesten ingen vei utenom at man stoler på den tolkingen som blir gitt ut fra blodprøvene.
Gode råd er nok å ta det alltid ta det pent - særlig i starten.
Når vi sover skrus jo flere kroppsfunksjoner av, så om morgenen når du våkner har stoffskiftet (eller det som er igjen av det) vært ansvarlig for både temperatur og puls. Mål dette mens du er i senga.
Det kan være lurt å skrive resultatet på kalenderen eller liknende.
Særlig fint hvis man kan få til to-tre dager etterhverandre pr. uke eller så.
Telling av puls manuellt gjøres mest nøyaktig i et helt minutt. Husk å starte tellinga med å si "null", ellers blir jo pulsen en for mye.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker