Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Psyken ødelegger for meg
Threaded View
-
05-11-07, 21:25 #3
Hei Katinka
Det virker som om du sliter med mye av det samme som jeg gjør. Vekta mi har også bare gått oppover de siste 2 årene.
Jeg har IBD, og har flere doturer i løpet av dagen, men går heller ikke ned i vekt. Dessverre så er det nå en gang slik at det meste blir tatt opp i tynntarmen og mageprobleme mine skyldes tykktarmen. Jeg har også gått opp fra 72 til 97 kg på litt over et år. Har du hatt noen form for tarmundersøkelse? Det kan jo tenkes at du har noe på gang...
Jeg samler også mengder med vann. Noen dager er verre enn andre, men til tider kan jeg ha problemer med å gå og merker det utrolig godt når jeg bøyer armer og knær. Har dessverre ingen god forklaring på hvorfor, men jeg har fått beskjed at siden et avtrykk blir igjen en stund etter de trykker på det så har det ikke noe med stoffskiftet å gjøre. Hva som forårsaker det er det INGEN som sier noe om...
Er ikke vondt ment dette, men det er nesten godt å høre at noen har det slik som meg. Jeg opplever akkurat det samme. Jeg gråter så voldsomt noen ganger og jeg har INGEN kontroll over det. Det er ikke lenge siden jeg måtte gå fra kjøpesenteret fordi tårene bare presset på uten at jeg kunne stoppe det. Det skjedde fordi jeg MÃ…TTE finne klær å ha på meg i et bursdagselskap. Jeg var helt fortvila på forhånd, og ville ikke dra. Følte meg deprimert og hadde ikke lyst til at noen skulle se meg. Enda mindre lyst til å lete etter klær til den tunge kroppen min.
Jeg har begynt på reductil i dag. Det var faktisk legen min som foreslo det. Har høyt blodtrykk og hun vil at jeg skal ned i vekt. Klarer ikke å trene i det hele tatt på grunn av ledd- og muskelsmerter. I tillegg får jeg en aldeles grusom utmattet følelse hver gang jeg anstrenger meg litt, må bare gå legge meg og føler meg grusom i flere dager etterpå. Kanskje reductil kunne være noe for deg? Det kan hvertfall hjelp deg til å komme i gang. En annen fordel med reductil er at den har en lett anti-depressiva i seg og hjelper på humøret også såvidt jeg har skjønt. Fikk hvertfall ikke ta cipralex eller lignende sammen med dem.
Håper det order seg for deg snart. Vet akkurat hvordan du har det!
ShanitaSymptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Svar med sitat
Bokmerker