Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
05-09-07, 23:28 #6
Vel, vi har jo vært innom at dette er et legmannsforum. Det går jeg ut fra at alle vet.
Som fagperson er det forbudt å råde andre til å se bort fra leges ordinering.
Men en legmann kan si hva han vil. Heldigvis.
Jeg har gitt uttrykk for det jeg mener og baserer dette stort sett på egene erfaringer og det jeg måtte lese på nettet.
Det blir veldig komplissert å ta alle forbehold hver eneste gang man skal svare på et innlegg, så det håper jeg vi fortsatt kan slippe.
For å sette på spissen nøyaktig hva jeg mener, så mener jeg at mange mennesker blir utsatt for uansvarlig behandling av helevesenet, av helsepersonell.
Jeg mener at dette tilspisser seg betraktlig for vår sykdomsgruppe når behandlingstrengende avslås under henvisning til at noen tall mangler desimaler.
Jeg mener legenes bruk og tolking av blodprøvene i for mange tilfeller er direkte uansvarlig.
Må minne om fagpersonells plikter i slikt henseende til en helhetlig behandling.
Jeg mener også at stoffskifteprøver tolkes langt ut over det som gis i den tekniske spesifikasjon for prøven, og jeg mener også at mange av prøvene ikke holder vitenskapelig standard. De er rett og slett ikke testet bredt nok til å gi så sikre holdepunkter som er nødvendig.
Jeg har akkurat vært igjennom kverna, for min fT3=12,1 og har vært det ved flere anledninger. Man var bekymret for at jeg kunne få bla. osteoperose og utstående øyne.
Alle svar på de tester de ville var negative.
Så forlangte jeg å få ta noen tester som jeg valgte ut, og disse lå mitt i "øgat" alle samma.
Så da spurte jeg : hadde en hYperthyreosepasient hatt disse prøvesvarne ? Og man var enig om at det var usansynlig.
Så mine 12,1 er kanskje ikke helt reelle da, spurte jeg - uten at jeg fikk svar. Men de hadde jo akkurat svart at prøven var feil.
Jeg mener jo at den fT3=12,1 prøven er bare tull !!
Det er direkte uansvarlig å reagere som de gjorde på den, og jeg mener disse stoffskifteprøvene forvirrer mer enn de veileder pasienten i å lære seg å finne sin egen gode dose, som jeg mener alle må ha rett til.
Så Unn, jeg beklager, men jeg synes ikke det er jeg som er uansvarlig.
Og, så syns jeg selvfølgelig at du har full adgang til å skrive det du vil.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker