Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard Kan noe Armour inneholde mindre mengde T4/T3 enn opplyst?

Forutsetter at OTC er det samme som Armour:
    Over-the-counter (OTC) desiccated thyroid is available through many websites on the Internet.
    We know of one downside to using OTC desiccated thyroid products: Patients occasionally find themselves with "weak" (subpotent) tablets or capsules. These tablets or capsules apparently don’t contain the amount of thyroid hormone the products typically do. A week or two after the patient starts using a new bottle that contains weak tablets or capsules, her hypothyroid symptoms reappear, and her TSH level rises.

Occasional weaker-than-usual tablets or capsules, however, aren’t unique to OTC desiccated thyroid. As Mary Shomon has documented, for various reasons, the FDA often recalls prescription thyroid hormone products. Fairly often, the FDA recalls a prescription product because it contains less thyroid hormone than its label states.
    http://www.drlowe.com/QandA/askdrlowe/desicatd.htm

Men det kan også skje med syntetiske hormoner? Også i Norge?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Gjest

Standard

Har ikkje så veldig greie på dette, men trur OTC er frå andre marknadsførarar, og ikkje USP, som armour/westhroid/nature throid er... USP er kvalitetskontrollert, men så er det mange produkt som kan komme frå andre firma... (Armour er også reseptbelagt i USA)...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja de kan variere de syntetiske også. Mener n'Finn var inne på noe om det for en stund siden
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

http://www.medterms.com/script/main/art ... lekey=4690

Definition of OTC (over-the-counter)

OTC (over-the-counter): Available without a prescription. OTC drugs are available without a prescription, simply "over the counter." OTC drugs are in contrast to prescription drugs that require a doctor's order.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk for oppklaringen, n'Finn. Og Anne Ma ;)

Oi, det er ikke så lett å unngå å spolere tråder, selv når man virkelig forsøker. Derfor opprettet jeg denne tråden. Likevel fortsetter vi samtalen i en annen tråd:

Sitat Opprinnelig skrevet av n'Finn
    http://google2.fda.gov/search?client=FDA&site=FDA&output=xml_no_dtd&lr=&proxystyles heet=FDA&getfields=*&q=armour&sa.x=10&sa.y=10

dette er en link til over 400 steder hvor ordet Armour forekommer i FDA sine papirer. Her har jeg lest MYE - og jeg kan ikke bekrefte det du linker til Stina.
    Jeg har også prøvd å søke på Armour + negativer uten resultat.

Elles har Engelsk Wickipeda en redegjørelse her : http://en.wikipedia.org/wiki/Desiccated_thyroid_extract

Det er riktig som DCS skriver at det er naturlig for oss å bruke hormoner fra dyr. Hormoner er i prinsippet ikke arts-spesifikke og vi kan feks bruke både fra ku og sau. Disse dyreartene har imidlertid sykdommer (zoonoser) som også smitter mennesker. Det har man ikke funnet hos gris enda.
    Dessuten fjernes jo vevet i produksjonsprosessen og man produserer ikke tabletter av batchen før denne har et forhold mellom T4 og T3 på 4,22. Prosessen er beskrevet på siten dems og oser trygghet.
    Husk dette er USA hvor en produset kan bli saksøkt for å servere for varm kaffe !
    Svertekampanjen som syntetindustrien driver mot produsenter av biologisk opphav drives med argumenter som ikke holder, og legene kaster seg blindt på den. Flere leger advarte meg i sterke ordelag mot å bruke medisin av biologisk opphav og argumenterte med at det jo ikke var varmebehandlet.
    Men vevet er jo fjernet........og jeg kunne jo spurt tilbake : spiser du speke skinke ? Eller fenalår eller gravet........
    Det selges tonnevis av dette og har aldri skada noen !
    Og jeg tar faktisk den sjansen selv på at å eta noen milligram av et sted på grisen som er bra for meg ikke er farligere enn å delta i et middels julebord.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Jeg har ikke noen tro på at grisens skjoldbruskkjertel er verre enn skinka. Ikke ser jeg ned på dyret heller, tvert om, selv om det lukter fælt Og nei, jeg spise i alle fall aldri noe som er gravet...

Men jeg liker å få fram flest mulig opplysninger om ting, få et mest mulig balansert syn. Og hvis vi skal sverge til Dr. Lowe og Dr. Rind og hva de nå alle heter, på de punktene som klør oss i øret - vel, så bør vi nok få med oss de tingene som kanskje ikke begeistrer oss like mye. Det er ikke alt som er nyttig for oss, som vi liker å høre.

Jeg vet ingenting, bare en amøbe, men jeg vil ikke danne meg meninger som jeg ikke har nok grunnlag for å gjøre... Vil forsøke å ikke være forutinntatt. Men skal jeg da søke på nettet etter opplysninger, så må jeg nesten sammenholde alt jeg finner.

Dessuten, n'Finn, jeg stoler slett ikke mer på FDA enn noe annet:
    http://www.mercola.com/2007/mar/15/how- ... ements.htm

Og jeg tror heller ikke at de som er rike nok lar seg skremme av å bli saksøkt, det kalkulerer de kanskje bare med som en utgiftspost...

Ellers er mye kjøtt skadelig, i alle fall pga håndteringa - bare tenk på de siste års skandaler med e-coli...

Stoler i alle fall ikke 100% på noen myndigheter, jeg...
    Sitat Opprinnelig skrevet av n'Finn
    Jeg tror oppropet i linken er litt misforstått. FDA har om jeg har oppfattet det rett, ikke mandat til å vurdere bruken av stoffene. De bare kontrollerer at de er som industrien lover at de er og at innholdet er påplass. Om de virker eller ikke eller, er skadelige eller ikke, er ikke deres oppgave å vurdere. De er satt til å kvalitetskontrollere hva myndighetene har tillatt.

Ellers syns jeg det er prisverdige argumenter du framfører Stina.
    http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... sc&start=0
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

I forrige innlegget mitt glemte jeg bare å skrive . . . hihi
    kommer her det som skulle stått :
    OTC betyr altså : over disk. Altså det som er i fritt salg.
    Armour er et legemiddel som det er resept på i alle land, også USA.
    Der med også onder oppsyn av FDA som er en meget streng og oppegående organisasjon.
    Det kan ikke sammenliknes med OTC-produkter.

Ã… bli saksøkt i USA er å regne for bankerott Stina - alle er livedde for det og hvis noe kan spores til fabrikkasjonsfeil så svir det ofte så mye at firmaet går konk.
    En av grunnene til at jeg føler meg meget trygg på produktet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Jeg føyer til at den amerikanske varianten av Levaxin har blitt trukket tilbake av FDA to ganger (eller er det tre?) pga ustabilitet i dosene. Informasjon finnes på FDAs nettsted.

Og det er vel produsentene av slikt som propaganderer (oi! nytt verb?) med at det gjelder Armour. Som aldri har blitt trukket tilbake.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk for tilleggene, n'Finn og baremei.
    Hvordan kan vi skille OTC-produkter og Armour da? Og annen naturlig thyroxin? Hvordan vite hvilke som er OK produkter? Her kan vi jo kjøpe det uten resept over nettet.

Og da kan jo de som ønsker være litt obs på om formen endrer seg noe ved ny boks naturlig/syntetisk thyroxin - det kan være mulig at preparatet ikke er 100% som antatt - slik konkluderer i alle fall jeg ;)

n'Finn - tobakksindustrien i USA er/var vel ikke særlig skvetne...?

Bare protester!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Tobakksindustrien er tappet for omtrent alt de eier og har - flere Norske statsbudsjett. Men de har jo vært i en særstilling i alle år, nå er det slutt. De kan ikke lenger satse på hjemmemarkedet, og kaster seg derfor over fattige land.
    Med en stilltiende velsignelse - iallfall enda.
    Våpenindustrien er også i en særstilling i en så militaristisk stat.
    Men prøv å server for varm kaffe.........

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Så mye svineri der er i verden!!!

Lignende tråder

1. nå veier jeg mindre en jeg har gjort på 5-6 år
    Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 5
    Siste melding: 06-06-07, 22:56
  2. 1/4 dels tablett mindre merkes det?
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 25-12-06, 19:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder