Hei Shelley, du trenger sikkert å øke Levaxin. Og dette tar tid, det kan ta like lang tid for kroppen å rette seg som du har gått med ubehandlet lavt stoffskifte.

Jeg liker ikke at legen din var fornøyd med prøvesvarene så fort. Han skulle ta nye blodprøver etter 6-8 uker, og så øke doseringen til TSH er langt nede og FT4 høyt oppe.
Behandlingen startes vanligvis med 0,025 mg L-tyroksin/døgn. Dosen økes så med 0,025 mg L-tyroksin/døgn hver 6. - 8. uke inntil vedlikeholdsdosen er funnet. Hos pasienter med iskemisk hjertesykdom må doseøkningen skje spesielt forsiktig.

Behandlingsmålet er å gjøre pasientene klinisk eutyreoide og å normalisere TSH- og tyroksinkonsentrasjonen i blodet (12). L-tyroksindosen økes til TSH-konsentrasjonen ligger mellom 0,5 og 1,5 mIE/l. Konsentrasjonen av tyroksin ligger da hos de fleste pasienter i øvre tredel av referanseområdet, men hos noen pasienter vil tyroksinkonsentrasjonen være lett forhøyet. Dette skyldes at thyreoidea normalt er ansvarlig for 10 - 20 % av kroppens trijodtyroninproduksjon, og den produksjonen må "erstattes" av en høyere tyroksinkonsentrasjon.
Dette er tatt fra en artikkel i Tidsskrift for Den Norske Legeforening. http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_l ... _ID=520952

Mange leger har lite kunnskap om lavt stoffskifte, og tror at det er nok at disse verdiene kommer innenfor et stort normalområde. Jeg vil anbefale deg om å ta turen innom legekontoret og få med en utskrift av prøvesvarene, med referanseområdet. Jeg hadde selv store problemer med trøtthet og depresjon. Det er ikke moro å ha det slik nei!

Husk på å ikke ta Levaxin før du tar blodprøver! Vent med tabletten til etterpå. Ellers kan du ha for mye Levaxin i blodet.