Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Våkna i morrest...
-
27-06-07, 21:55 #1Gjest
Våkna i morrest...
Med knallvond hals og feber. Ringer straks til legen da jeg fikk beskjed om det dersom jeg merket antydninger til nedsatt imunforsvar. Jeg står på Noe-Mecrazole(skrives det sånn :P )og en bivirkning av dem kan jo være beinmargsdepresjon. Fikk komme ned og hente rekvisisjon til blodprøver på sykehuset. Heldigvis var disse negative...puh...jeg så for meg ferien gikk fløyten...De målte samtidig stoffskiftet mitt som var "bedre" Den ene prøven var fortsatt litt høy?! Glemte å spørre om hva og hvorfor da jeg bare hadde kontordama på telefon.
Spurte samtidig hva de hade målt TRAS til og fikk til svar at den lå rundt 1, noe som var helt fint. Altså har jeg ikke den autoimune typen av høyt stoffskifte?! Eller?! Har ikke dette helt klart for meg ennå. Kan noen av dere her inne kanskje hjelpe? Hvilke typer er det da som gjenstår? FÃ…r ikke time på sykehuset før til høsten.
Skal ihvertfall legge meg snart. Har vondt i halsen og feber.
-
28-06-07, 12:07 #2
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2007
- Meldinger
- 2
Ok. Da fant jeg svar på eget spørsmål. Lurt å ringe legen allikevel da
Men hva er beinmargsdepresjon? Suste rundt rundt på nettet da jeg så innlegget ditt. Men ble ikke klokere.
Howdy
Virkeligheten kan være så innviklet at muntlig overlevering blir umulig
-
28-06-07, 13:43 #3Gjest
Det er visst at beinmargen slutter å produsere røde (eller var det hvite) blodlegemer slik at imunforsvaret blir kraftig nedsatt. Fikk info om dette fra legen da han satte meg på tablettene fordi det var reversibelt dersom det ble oppdaget tidlig. Ubehandlet kunne det visst være ganske farlig.
Ring legen med en gang dersom du står på disse tablettene og har symptomer som munnsår, sår hals ol.
-
29-06-07, 22:59 #4Gjest
Er det noen som vet mer om hva som kan forårsake høyt stoffskifte hos meg siden TRAS er helt fin? Legen mente at kjertelen min var litt forstørret i nedkant...
-
30-06-07, 23:02 #5
Ved benmargsdeppresjon mener jeg at det er forlite av både rødeblodlegemer, hviteblodlegemer og blodplater. Dette som legen har nevnt med infeksjoner går på hvite blodlegemer at det blir forlite av dem. Da oppstår det lettere infeksjoner.
-
02-07-07, 07:30 #6
?
Jeg kunne godt tænke mig og vide om man kan blive rask efter benmargsdepression eller om det er en tilstand der fortsætter. Er der nogen der ved det.
Min mor er nemlig blevet behandet med neo.... i flere år , men er nu stoppet fordi stofskiftet har normaliseret sig... Hun er faktisk blevet syg. Hun har kvalme, ingen appetit, har tabt sig... er rigtig modløs og deprimeret... jeg tror ikke vores læge har checket for det her.
MVH Lene
-
02-07-07, 18:26 #7
Benmargdepresjon er for lite av røde + hvite blodceller og blodplater. det er farlig fordi kroppen sitt eget immunforsvar da blir drastisk senket og en vanlig forkjølelse kan da være livstruende... De som bruker cellegift kan få denne tilstanden, og for dem er det vanligere enn for oss som bruker NeoM. Det er en svært sjelden bivirkning av disse medisinene. Men det er viktig å sjekke om det KAN være det ved tegn på infeksjon. De sjekker da om man har for lite hvite blodceller, som kan være et tidlig tegn på benmargsdepresjon. Man blir frisk av benmargsdepresjon igjen, men man trenger blodoverføring og kanskje benmargstransplantasjon... Så det er en alvorlig tilstand
Svar med sitat
Bokmerker