Hei Gerd.

Jeg fikk diagnosen Graves for 4 mnd siden. Og det har vært mye opp og nedturer siden.. det er utrolig vanskelig å finne riktig dose med Neo Mercazole sammen med Levaxin for å holde en stabil fT4 og for å få TSH til å stige. den har ikke vært målbar på meg siden jeg fikk diagnosen. Og FT4 har gått fra 52 til 16.. Men stabil blir den ikke.

Jeg blir også litt deppa av å lese andres erfaringer. Jeg som nylig har fått diagnosen ønsker å leve i håpet om at dette stabiliserer seg og at jeg kan slutte på medisiner etter hvert. Jeg har overhodet ikke lyst til at dette skal styre livet mitt... Men etter 3 mnd på betablokker så går ting i første gir kan man si. Er trist å lese om deg hvor det har brutt ut igjen etter så mange år.. Jeg vet jo at dette kan skje. Men nå får jeg konsentrere meg om å lytte til kroppen, være optimist med tanke på at dette stabiliserer seg, og ta det som det kommer. Jeg tror også at det ikke er sundt å tenke for mye på sykdom. Det blir veldig styrende i livet. Men i dårlige perioder er det ikke lett å la være..

Håper du finner en dose med medisiner som holder fT4 stabil hos deg. I følge min endokrinolog er dette lettest med å bruke Neo Mercazole sammen med Levaxin. Jeg har også skyhøye antiTPO og min endo sier dette forteller mye om sykdomsforløpet. Disse antistoffene pleier å synke med tiden sier hun..Så da håper vi på det.

Lykke til