Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
28-03-07, 08:12 #1
Er jeg litt hyper ? Trenger info.
Hei, er ny her.
Jeg søkte etter informasjon på nettet og kom tilfeldigvis innom dette forumet som ser ut til å sitte inne med store kunnskaper. I november 06 måtte jeg fjerne skjoldbr.kjertelen p.g.a. ondartet knuter. Rundt juletider startet jeg på 125 µgr. Levaxin.
Ved kontroll 22. jan. var TSH 0,37 og T4 27. Legen ville ha TSH ytterligere ned mot 0,03, dvs. knapt målbart, og doseringen ble økt til 125 µgr. ene dag og 150 µgr. neste dag osv. Jeg forstår at jeg skal være litt høyt dosert for ikke å stimulere event. restvev. Men for omlag en måned siden begynte jeg å få en svært plagsom og stikkende kløe, over hele kroppen, men særlig på beina. Har flere andre rare symptomer som sår hals, sår tunge, klyping i armhulene og litt vondt her og der også fra innvortes organer. Har ikke merket noe særlig til hjertebank, løs mage, men er kanskje litt andpusten. Skal til ny kontroll etter Påske.
Spørsmålet mitt er om disse symtomene kan komme av at jeg nå har et litt høyt stoffskifte og vil det kunne gå seg til etterhvert.
mvh
HabaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
29-03-07, 06:13 #2
Hei heba.
Skjønner ikke helt det med at du går på Levaxin??..har du hatt lavt stoffskifte før du opererte?
Skjønner heller ikke det med at legen din er opptatt av å få TSH ned ytteligere..han burde jo heller vært mer opptatt av t-4 som er altfor høy.
kanske du har en av de legene som lar TSH avgjøre medisineringen,det blir ganske feil i mange tilfeller.
Jeg vet altfor lite om medisinering ETTER en operasjon til å kunne gi deg råd, så jeg håper det er andre som har vært igjennom operasjon her som er villig til å gi deg informasjonen du trenger.
Jeg har høyt stoffskifte, og vet at med så høy T-4 ville jeg vært skikkelig dårlig.
LYKKE TILJeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
30-03-07, 18:00 #3
8)
Hei Sandra, takk for svaret.
Har ikke så mye greie på stoffskifteverdier. Men fastlegen tok noen prøver for lang tid siden, et par år før operasjonen tror jeg. Da ble jeg fortalt at "noe" kanskje T4 ? var 11 dvs. i nedre normalområdet. Ble ikke nevnt noe om TSH eller FT-3. Jeg følte meg dengang bare litt trøtt. Prøvde Levaxin 50µg en uke - to ukers tid uten at jeg merket noe særlig effekt. Nå må jeg jo ha Thyroxin fordi skjold.br.kjertelen er fjernet og jeg skal ligge litt høyt har jeg fått fortalt.
Jeg spurte hvilke stoffskifteprøver som skulle tas etter Påske. Det var TSH og T-4, FT-3 pleide de ikke ta fikk jeg til svar. Så det synes som mitt stoffskifte skal bestemmes etter TSH og T-4.
mvh
HabaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
30-03-07, 20:23 #4
Hei igjen..
undrer egentlig litt på HVORFOR du ble operert..Hvor lenge du hadde hatt problemer før det osv.
Tror det er lurt av deg å få utskrift av alle stoffskifteprøvene du har tatt før og etter operasjonen, da ser du hva som har skjedd med verdier osv.
Slik jeg oppfatter deg stoler du 100% på at legen din gjør det riktige til enhver tid, og at du bare "henger litt" med på hva han sier.
Hva var grunnen til operasjonen? du må jo ha vært syk ei tid,og at medisinen ikke virket hensiktsmessig.
Tror det blir litt vansklig for deg å få infoen du trenger her uten å redgjøre litt for forløpet av sykdommen din..og prøveresultatene dine etterhvert.
Det er mange glupe hoder her inne,.Den beste hjelpen har jeg fått her på forumet.
Surf litt rundt her og les mens du venter på svar fra noen klokere enn meg.
Mange her inne vet nok mye av det du lurer på.
Ikke vær redd for å spørre i de andre trådene her, kast deg på.
ha en fin påske.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
30-03-07, 20:31 #5
det som bør tas av prøver er iallefall:TSH, T-3, T-4, Anti-TPO, TRAS,
Det er det som vanligvis tas. Lurt å få målt B-12 også, man kan bli slapp og uttafor ved å ligge i nedre ref området her.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
30-03-07, 23:33 #6
Jeg syns det virker som du er litt hyper ja. Enig at T4 var veldig høy, den er jo over de fleste referanseområder. Det er T4 og T3 som er viktigst å medisinere etter. TSH må man også holde øye med . JEg hadde lenge en TSH på 0,3 og har i etterkant fått høre at da var jeg overmedisinert. Tror faktrisk det stemmer også.
-
12-05-07, 19:14 #7
Føler meg bedre nå.
Hei igjen.
Blodprøven ved Påsketider viste TSH mindre enn 0,03 dvs. intet og FT4 19.
Legen var fornøyd med det. Men så rett etter begynte jeg å føle meg uvel, fikk press for brystet, ble lett tungpustet og kjente at hjertet banket litt mer enn før, var jevnt over ute av form. Trodde jeg hadde fått høyt blodtrykk og fikk det målt, det var OK, men det viste seg at jeg hadde nokså høy hvilepuls, over 100. Ble sendt til legen igjen, men han fant ikke noen spes. årsak ved undersøkelsen. Jeg antydet muligheten for overdosering av Levaxin. Brukte velselvis 125 ug - 15o ug. Ble da foreslått å bruke 125 ug hver dag.
Føler meg nå mye bedre i form og kløe og andre alskens rare symptomer er minimale. Skal ha ny blodprøve i slutten av månden.
mvh
habaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Trenger litt info om liothyronin
Av wensiesv i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 30-01-08, 22:15 -
Ny her, trenger litt hjelp!
Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 29-10-07, 16:15 -
Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 13-05-07, 19:46 -
litt hyper...hva gjør jeg ?
Av nemo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 10-05-06, 12:17
Svar med sitat
Bokmerker