Viser søkeresultater 21 til 30 av 45
-
14-04-07, 09:27 #21
Nogengange kommer jeg slet og ret i tvivl om, hvor meget og hvor ægte mange af os egentlig bliver holdt af og lyttet til, når vi prøver at forklare hvad alle dette har af konsekvenserne for dagligdagen, kærligheden og fremtiden....
Opprinnelig skrevet av Tussa
Jeg selv er nok mere militant når det kommer til stykket, fordi jeg havde forlængst givet pokker i om jeg nogensinde får held med at trænge igennem med budskabet eller ej..... men jeg har jo snart også 30 år med erfaring i bagagen, selv om det er ikke sikkert at alt det jeg havde oplevet, kan sammenlignes med hvad andre havde.
Jeg kender en person, der først sent i sit forløb med stofskiftet havde "mødt" Audhild Løhres bog og prøvede at benytte den til at forklare omgivelserne hvad det lave stofskifte kom til at betyde for hendes liv. Hun håbede ganske enkelt at bogen kunne bruges til formålet - hun måtte tro om desværre....
Det var XXXX, men undervejs kom jeg til at tænke på marimat....
Opprinnelig skrevet av Anisa
Resten af tråden startet af marimat kan læses HER .....
Opprinnelig skrevet av marimat d. 22.november 2006
Det er ikke så ofte, at man hører om andre effekter af denne sygdom, end lige netop de medicinske. Ingen ved, hvor ofte et helt liv inkl. ungernes liv bliver afsporet, når barndomshjemmet ødelægges af..... den manglende respekt om denne sygdom; den manglende accept af denne sygdom og den absolut fraværende information om denne sygdom.... vel at mærke denne del af den, der ikke lader sig behandle med "vidundermidlet" Eltroxin..... og derfor slutter ægtefællen sig til koret af de bedrevidende, der blot mener at hvis man vil - kan man "tage sig sammen" og så er den hellige grav velforvarret....
Hvor mange af os mon har fået det sociale liv og familielivet ødelagt af en sygdom, hvis afvigende forløb har efterladt den syge på herrens mark, uden hjælp og uden accept og uden respekt.....
Mit bud er, at vi er mange tusinde "stofskifte-enker/enkemænd" spredt ud over landene.... med skiltet "hypokonder" hæftet på ryggen og overbærende blikke fra de læger, der hæver deres hyre for netop at kunne finde den rette behandling af de afvigende forløb og ikke som tilfældet er nu - at helbrede de former af det lave stofskifte, der under alle omstændigheder er nemme og ligetil at behandle.... så at sige "af sig selv".
Jeg har tænkt meget på marimat..... Hvordan mon er det gået med marimat siden dengang
?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-04-07, 11:04 #22
Hei Anisa !
Jeg må med hånden på hjertet si at det er ting og tang du skriver som jeg ikke forstår helt ut.
Jeg har pakket kofferten flere ganger, jeg har kastet mannen min ut flere ganger. Jeg har bedt ham dra til helvete mange ganger for hans mangel på forståelse. Dette er noe jeg aldri hadde kunnet gjøre med mine barn, for eksempel. Det jeg skrev i de foregående svarene mine var rett og slett min måte å takle det jeg var ( og fortsatt er til tider) opp i.
Håper jeg ikke står fram som en bedreviter. Vet godt at vi alle er ulike personligheter med ulik referanse og helt ulike behov som må takle livene våre på egne premisser.
Jeg mener også at vi til dels kan hjelpe til med å få ting til å skje om vi orker og tørr.
Jeg er veldig glad i mannen min, og at han ikke hadde forutsetninger til å forstå hva jeg prøvde å forklare var en kjennsgjerning. Han ville, men klarte ikke. Dette frustrerte ham veldig. Mine små "knep" hjalp. Dermed er det ikke sagt at dette er løsningen for "gud og hvermansen".
Men kanskje, kanskje et, bare et menneske her inne kunne nytte av det jeg skrev, så ville da det vært fint. Ikke ?
Ja, hvor er marimat. Er det noen som kan lete etter henne her inne, eller prøve å få kontakt.
Nå ønsket jeg dere nesten god påske....den er over ikke sant ?
Bytter det ut med GOD HELG !!
-
14-04-07, 11:37 #23
Hmm.. Tussa

Måske det er sproget.... kunne du forklare nærmere hvad det er du ikke forstår i mit indlæg? I hvert fald inden JEG svarer på dit
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-04-07, 11:46 #24
Hmm... jeg prøver alligevel....
Det JEG forholder mig til mest er situationen hvor alt vi selv kan gøre er slået fejl og hvor jeg nægter at stille op til det dobbelte arbejde i all uendelighed og som består af BÃ…DE at skulle håndtere sygdommen OG at holde familien, venner og kolleger informeret om hvad det er og hvordan det føles at have en stofskiftesygdom.
Jeg skriver mest ud fra når alle MINE/vores muligheder er udtømte og intet vi siger/gør hjælper på omgivelsernes forståelse/tolerance over for os syge
Du skriver om at man selv kan gøre en del og det er jeg meget enig i. Hvis det lykkes - hvilket desværre langt fra lykkes ofte nok
-
14-04-07, 11:53 #25
Det ved jeg faktisk ikke, men denne tråd "trenger litt trøst" er den sidste hun har skrevet i og ellers skrev hun kun 11 indlæg inden hun blev væk igen. Hvis det går med hende som oftest - sidder hun nok et sted med sine børn og har det ikke alt for godt
-
14-04-07, 12:48 #26
Hei Anisa !
Det jeg mente med å ikke forstå....
Jeg har lest innlegget ditt igjen. Forstår det meste nå, måtte bare lese sakte.
Da gikk det bedre. Jeg er litt hyper om dagen og ting går fort. Dette betaler jeg for ved å være så utslitt om natten at jeg ikke får sove. Derfor litt dårlig konsentrasjonsevne.
Jeg informerer slett ikke så mye lenger jeg heller. Spør de meg så kan jeg si som så; Jeg har en kronisk sykdom, og jeg er også kronisk dritt lei av å både bli spurt og å måtte svare. Prøver å holde glad tone og si det med et smil. De fleste glemmer ikke et slikt svar. Jeg har også en gang for alle sagt til familie og venner at svarer jeg ikke på telefonen så vil jeg ikke snakke med noen. Gudsjelov for mobilen hvor vi kan se hvem som ringer !!
Jeg er også inne i en periode hvor jeg øver på å si ; "Kan ikke!", når noen ber meg om å gjøre noe for dem. Alle opplevde meg som et ja-menneske tidligere, men det er det slutt på nå. Nekter å bruke ordet "orker" ikke.
Det ordet drar meg ned, og får meg til å føle dårlig. Folk må akseptere at mine "kan ikke" er et godt nok svar. Jeg skylder ingen noen forklaring på det. Visst får jeg dårlig samvittighet noen ganger....men den skal bort om det så tar lang tid. Hvis folk da sitter igjen og undrer over om jeg er dårlig eller vrang får bli deres problem.
NÃ… DRAR JEG I BÃ…TEN:::YES
-
14-04-07, 13:02 #27
ANISA !
Må bare fortelle at jeg gikk til innkjøp av en lignende norsk bok. Den gå meg en bekreftelse på at jeg ikke var gal, men at det var slik å være hypothreotiker.
Når den var lest bestilte jeg straks flere og delte raust ut til familie og venner.
Det er kun en jeg vet om som har lest boken, og det er datteren min.
Selv ikke gubben har lest den. Har mang en gang spurt om han ikke skal ta en titt. Jeg spør ham ikke mer, for sist jeg nevnte da svarte han meg, jeg trenger ikke lese den for jeg har deg. ... Valgte å ta det humoristisk, men er nok litt lei meg innerst inne. Men det er vel også egentlig mitt problem at det gjør meg lei meg...eller..
KNUS
-
15-04-07, 12:31 #28
Tror jeg skal gi den boken til mine foreldre til jul jeg.
I dag fikk jeg høre at å sove til klokken 1000 på søndag var akkurat passe og da var det jo ingen som trengte mer søvn. For alle trenger jo akkurat like mye søvn enten man er syk eller frisk ikke sant.
Det er stygt å håpe at andre blir syke, men noen ganger skulle jeg ønske at de ble det i f. eks 3 uker eller så så kunne de se hvordan det var... :twisted:
-
15-04-07, 12:55 #29
Det squ ikke dit problem! Det er HANS!
Havde det været mig, havde jeg svaret: "netop fordi du har mig - SKAL du læse bogen! Fordi uden denne bog - ved du ikke 100% HVEM du har! Og dermed ved JEG faktisk heller ikke HVEM jeg har....."
Ikke fordi det er et "råd" du skal bruge, men lidt ærgelse på dine vegne må jeg da have lov at ytre
cat :( - jeg ved ikke hvad jeg skal sige..... ud over at det er i den grad synd for dig og at du er omgivet af så megen u-kærlighed.... søde dig
-
16-04-07, 23:36 #30
Det er så irriterende med alle disse uvitende som ser på oss som sytepaver og hypokondere. Man kan vel være syk om man ikke ser syk ut. Er folk virkelig så dumme å tror det at det er et spill fra vår side? Tror de vi velger å leve sånn fordi vi er late? Ã… hva med de vi var før vi ble syke, kan de ikke prøve å huske de vi var for vi har jo ikke bestandig vært sånn.
Blir så dritt lei enkelte komentarer. Ikke alle dager man makter å holde huset strøkent, og da hender det det kommer komentarer som: Hva har du gjort hele dagen? Du går jo tross alt hjemme så du kunne jo ditt og datt. Eller: Hva har du å være så sliten for? Har jo fått enkelte hint om at jeg er heldig som går hjemme å mottar trygd.
Tror ikke de i det hele tatt forstår hva mange av oss lever i, skulle nesten ønske de kunne fått kjent noen uker med dette de også.Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
Lignende tråder
-
Kan halsbetennelser ha noe med stoffskiftet å gjøre?
Av nuttisen i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 5Siste melding: 10-05-10, 11:16 -
Graves. Vi ønsker oss barn. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...
Av El-Ella i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 20Siste melding: 16-12-07, 19:36 -
Hva bør jeg gjøre?
Av Rilda i forumet Lavt stoffskifteSvar: 33Siste melding: 09-09-07, 01:39 -
hva ska jeg gjøre?
Av hanne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 6Siste melding: 09-07-07, 13:39
Svar med sitat
Bokmerker