Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Irritabel tyktarm

Hej
    Jeg er meget plaget af maveproblemer, forstoppelse, oppustethed, mavesmerter, kvalme osv. osv.
    Jeg er igang med at få min mave undersøgt for at se om der er anden årsag, og lægen siger nu at jeg har "irritabel tyktarm". Jeg ved jo ikke om det hænger sammen med stofskiftet, men måske?
    Er også blevet testet for cøliaki og skal have lavet en lactosebelasningsprøve i næste uge..
    Mvh. Gitte

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard Re: Hvordan fungerer magen deres? Litt ufine detaljer!

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja
    Sånn var det for meg også, jeg levde med diare og løs mage (eller det jeg tolket som diare) i 14 år. Jeg måtte også på do fort, var jeg heldig hadde jeg to minutter på meg fra jeg merket at jeg måtte på do, til jeg måtte sitte der. Og det er jo ikke alltid man er i så kort avstand til nærmeste do... så ja, jeg hadde noen uhell jeg også.

Det var ikke mye hjelp å få fra legene, beste kommentaren jeg fikk var at "jeg bare skulle se på diareen som en fin måte å gå ned i vekt på"!
    Jadda...
    Herregud for en kommentar!!! :evil: :evil: :evil:
    Takk for tipset om B12. Legen sa noe om det sist, at jeg hadde høy verdi av det. Men vet ikke om jeg tør tro helt på det. For galt at en må få alle prøvesvar skriftlig! Jeg får spørre om det igjen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Re: Hvordan fungerer magen deres? Litt ufine detaljer!

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja
    Vel, løsningen kom for en dag ved en tilfeldighet.
    Jeg hadde flere ganger fått påvist for lavt B12-nivå, og ble satt på sprøyter med det.
    Tak Sonja

Jeg kan skrive 200% under på din, Marges og andres beskrivelser af "ustyrlig" tarmfunktion og godt nok havde jeg tænkt på B12 - men det blev vet det, selv om jeg har faktisk methylcobalamin 1000 mcg stående på hylden. Men da jeg ikke er for glad for endnu flere piller - havde jeg ventet jeg ved ikke på hvad med at tage hul på det . Nu har jeg så overlevet den første lozenge og venter spændt på hvad der sker efter den første uge eller to...

Jeg vil lige sætte en artikel om B12 under Diverse og håbe på, at det vil gavne flere.

"Min" B12-præparat hedder Brain B-12 fra www.nowfoods.com og koster her i DK for 100 styk 79 dkr ved køb af 5 enheder af div. varer, så det er til at leve med.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg tittet litt på nowfoods, men dedt ser ut som at der er i USA.
    Alt fra USA blir tatt i tillen her, kan bare få inn ting fra Europa.
    Det fins noen webshops i europa vi bestiller ting fra.
    Har nowfoods en adresse i europa slik at vi kan bruke dem?

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Hvordan var veien deres til diagnose?
    Av Evita i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 28-10-08, 22:34
  2. Svar: 8
    Siste melding: 26-02-08, 04:12
  3. Hvordan virker FT3 på formen deres?
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-06, 17:30

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder