Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
15-02-07, 20:24 #1
Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
Hej
Jeg fik min læge til at måle B12-vitamin, da jeg havde læst at man ofte vil have lavt b12 ved lavt stofskifte. Mit viste sig at ligge over referenceområdet ca. 650. Vil der altid følge lavt B12-vitamin ved lavt stofskifte? Det har jeg ikke kunnet finde oplysninger om nogen steder. Kan nogen hjælpe?
Mvh. Gitte - igen
-
15-02-07, 20:59 #2
Det er vel større sjanse for å få det, men det betyr ikke at alle får det, heldigvis. Selv har jeg ikke heller noe problem med det.
-
15-02-07, 22:25 #3
Det stemmer som Cat sier det er ikke noe alle får. Hvor stor prosentandel som får problemer med B12 vet jeg ikke. Men det er verdt å sjekke slik at det er ute av veien
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
15-02-07, 22:57 #4
Det hevdes at ved lavt B-12 er det noe autoimmunt i mage-tarmsystemet som vi ikke gjør prøver for.
Kanskje B-12 er lavt hos disse. Vet ikke.
-
15-02-07, 23:10 #5
Hvor lavt er lavt?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
16-02-07, 21:34 #6
Det er dokumentert nevrologiske symptomer ved tall godt i midten, faktis.
I Amerika er det en del leger som anbefaler at man holder seg over 500, men det er vel andre enheter der og regner jeg om blir det 360 i not\rske tall. Ingen andre har regnet etter, så hvis noen andre vil regne og sjekke, er de velkomne.
Det er stor forskjell på norske leger , om de gir B-12 eller ikke.
i Sverige har de hatt tabletter i over 20 år, men i Norge kom Trio-be noen få år siden.
Dessuten fins det sterke vitamintabletter under bordet noen steder.
850 mikrogram er anbefaalt av norske forskere som har forsket på hvor mye en trenger hvis en først har mangel. Rart at Trio-be er 500 mikrogram.
Det står noe mer om B-12 på nettsiden til Dr. Dommisse.
nora
-
16-02-07, 23:56 #7
Takk - snille nora ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
ca. 4 år med lavt stofskifte
Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 22-07-10, 10:20 -
lavt stofskifte/bivirkninger
Av solskin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 10-08-08, 23:35 -
Har min søn på 16 år også lavt stofskifte????
Av ninus i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 8Siste melding: 02-10-07, 22:05 -
Lavt stofskifte - en bromatologs vinkel
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 10-11-06, 17:25
Svar med sitat
Bokmerker