Viser søkeresultater 1 til 5 av 5

Tråd: Adenom

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    34

Standard Adenom

Lurer på om det er noen som kan fortelle meg noe om utviklingen av Adenomer??
    Jeg har tatt ultralyd og biopsi av kuler på begge sider av skjoldkjertelen. Det ble da oppdaget adenomer, som, så vidt jeg har skjønt er svulser med vev som er i forandring og kan bli ondartede. Stemmer dette? Har ennå ikke vært hos legen bare hatt en liten samtale på telefon og da er det ikke så mye man rekker å komme på å spørre om.
    Operasjon er en mulighet sa legen, men det ligger fram i tid.
    Finnes det noen med erfaring om dette så er jeg takknemlig for all info jeg kan få. Liker å være litt forberedt før jeg kommer til legen slik at jeg har litt tyngde bak de tinga jeg spør om/etter.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

har du fått svar på biopsien? jeg har selv slike kuler,,,se i mine innlegg
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    34

Standard

Det var svaret på biopsien legen gav meg da han fortalte om disse adenomene. At kulene kunne bli ondartet svulst og at jeg måtte ta jevnlige biopsier for å holde øye med dette

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

http://www.unn.no/getfile.php/UNN%20-%2 ... lentordnin
    her er en link du kan lese litt om det....de fleste kuler i kjærtelen er godartet.... jeg ble også veldig skremt når jeg fikk diagnoden første gang...jeg hadde flere svulster legen snakket om at det var ikke uvanlig å få kreft...jeg ble kjempepedd.det viste seg at biopsisvaret at svulsten var godartet.men siden jeg har betennelsestruma er det vanskelig å opperere..jeg har hvert flere ganger på sykehuset.det er sånn at de ser på deg igjen hvist det er forandringer i kjertelen.jeg ble sendt opp i mai.da viste det seg at jeg har en kul så ondartet ut,men biopsien viste ingen kreftceller.men har fått ny innkalling,de vil se etter forandringer,,,jeg mener kulen har forandret seg den har vokst,,,også har jeg fått nye 2 opp mot haken...jeg har mye smerter i halsen ,og under haken...det likte ikke legen ... men min lege bruker ikke ordet andomer ,,, ordet betyr godartetsvulst.de kan bli ondartet ,men tror det er sjeldent ,,,,,,,jeg råder deg til å bli kjent med halsen din... da er det lettere å oppdage nye ting,,,jeg skal også skrive en liste om ting jeg vil spørre om..tror det er lurt,;)skal på sykehuset på torstag...lykke til med samtalen hos legen
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    34

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine