Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    baremei Gjest

Standard Armour-oppstart og varm kropp, overdose eller underdose?

Under tråden om Remeron begynte jeg på det innlegget her, også ble det så langt at det til slutt hørte hjemme i egen tråd.

Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG
    Samtidig er jeg varm, så det er vanskelig å si om det er høyt eller lavt...
    Jeg tror ikke vi skal glemme muligheten for at når man begynner på Armour begynner kroppen ofte å jobbe igjen - sånn på ordentlig. Ting skjer ganske fort til å begynne med, for så å gå tilbake eller stagnere.

Jeg har en teori utifra egen erfaring om at når armouren kommer inn i systemet og går dit den skal begynner ting å heles; Alle disse diffuse plagene som hver for seg er bagateller men som samlet gir denne zombie-tilværelsen, begynner å svinne.

Og når kroppen jobber blir man varm. Tror jeg.

At symptomer blir borte betyr at kroppen jobber med å heles - og DET tar krefter, spesielt til å begynne med. Jeg opplevde å bli trøtt på en god måte, den riktige måten og ikke den skrekkelige utmattelsen som var der uansett hvordan jeg sov.

Og hvor mange klarer å ta det rolig når formen kommer sigende? Eller hiver man seg over alt man ikke pleier orke, og forter seg å gjøre bare litt til så man rekker litt moro før man går i dørken igjen?
    Man forventer jo det - for sånn har det "alltid" vært. Så ikke ha sånt hastverk - det kommer fortere hvis man klarer å roe ned litt (jada, lettere sagt enn gjort, jeg brukte mange år på å skjønne det).

Ã… øke armourdosen med en kvarting når man kjenner at levaxinen svinner kan være lurt. Og skulle man få hjerteklapp i starten av ny dose holder man ut i tre-fire dager hvis det er til å leve med, og da pleier det roe seg. Hvis ikke går man tilbake til forrige dose, og prøver igjen om 2-4 uker. Det fungerte i hvertfall for meg.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

Heisann. Jeg tenkte det samme som deg, å øke med en kvarting til kvelden slik at det blir 1 grain tilsammen. Er bare så utrolig kjempesliten, kan vel ikke være høyt da vel? Om ikke det er binyrene som streiker da..det er vel det neste...bu hu
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det kan være vanskelig å skille mellom hypo og hypersymptomer når det gjelder tretthet fordi begge deler kan gi det for noen av oss.

Dersom du er usikker syns jeg du bør ta en prøve.

Er du trettere nå enn før du begynte med Armour?

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Veldig trett og sliten ja

mye mer nå på armouren enn uten..trappet opp 1/4 i går kveld, så nå tar jeg 1 grain tilsammen. Føler meg litt hypo ja..blir spennende å se prøvene etter at jeg har gått over til armour
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Noen her på forumet går ned i FT4 med Armour og noen bruker litt Levaxin i tillegg. Kanskje du er av dem som går ned i T4?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Noen her på forumet går ned i FT4 med Armour og noen bruker litt Levaxin i tillegg. Kanskje du er av dem som går ned i T4?
    Det som da i disse tilfellene skjer, er at nåt man går fra levaxin til armour, så økes t3 - på bekostning av t4?
    Kan det stemme, eller er det jeg som er usedvanlig søndags-hypo-ullen..

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kanskje det hos noen , jeg har øket i begge deler jeg.

Lignende tråder

1. Armour eller levaxin, eller begge deler?
    Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 19:37
  2. Spydde først dag på Armour-tilfeldig eller...?
    Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 19-09-07, 17:02
  3. Levaxin eller Armour
    Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-07, 13:34
  4. Over eller underdosert på Armour?
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 15-09-06, 15:35
  5. Levaxin eller Armour ?