Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard Nedsatt smaks og luktesans

Mye plaget med nedsatt smaks og luktesans, er også plaget med hovne og tørre slimhinner. Har sett at dette er en av symptomene på sjøgrens syndrom, kan det også ha bare med stoffskiftet å gjøre
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har irriterte slimhinner. Dette har med astmaen min å gjøre, men stoffskifteproblemer kunne stresse astmaen sa "eksperten".

Jeg har enorm god luktesans. Det er ei plage for meg, for det er så mye som lukter vondt.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

min mor har det på samme måten, har hatt hypothyreose i 25 år. Har tatt MR av hodet men fikk som svar at "det er vel et eller annet virus..." Målte heller ikke sink. Kan ikke det henge sammen med endret lukt/smakssans?
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Mye plaget med nedsatt smaks og luktesans, er også plaget med hovne og tørre slimhinner.
    Jeg var veldig plaget av det før. Helt til jeg ba legen teste allergier. Etter jeg startet på allergimedisiner har det vært tilbake til normalt. Kanskje en ide for deg og??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Lignende tråder

1. endret smak og luktesans
    Av Aurora Sophie i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 01-03-08, 21:34
  2. Hørsel, syn, luktesans og læring/hukommelse
    Av ninus i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 15
    Siste melding: 09-04-07, 15:00

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn