Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
23-08-06, 21:39 #1
Lav TSH, normal FT4, højt ANTI-TPO
Hvis man har for lav TSH, men normal FT4 og høy verdi av antistoffer/TPO; hva er diagnose og behandling?
Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
23-08-06, 23:11 #2
Dette er ikke jeg god til, men hvor lav TSH?
Og hvor høye antistoffer? Og over hvor lang tid konstaterte antistoffer?
Evt symptomer?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
24-08-06, 11:16 #3
Tror det må regnes som Graves. Men det er vel som ved hypothyreose, at det er latent Graves? Jeg vet ikke, men det ville vært logisk om det var slik den andre veien også. Kanskje det står i threoideasykdommer - boken?? Noen som eier den som kan svare??
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
24-08-06, 16:54 #4
TSH: 0,01 og anti TPO 298.
Opprinnelig skrevet av Stina
-
24-08-06, 23:11 #5
Er jo rart med en så lav TSH.
Når det gjelder for høy Anti-TPO over litt lengre tid, så er det jo noe som indikerer en potensiell Hashimotos Thyreoiditt.
Men i går hørte jeg på 1. del av foredraget fra Thyra-dagen i Stavanger. Her ble det nevt at noen mennesker i befolkningen hadde antistoffer uten at man visst hvorfor. Men jeg vet jo da ikke hvor høy anti-TPO de tenkte på. Er jo forskjell på 100 og 1000 f.eks. - vil jeg tro.
Både min sønn og jeg har hatt antistoffer i mange år uten gal verdi på TSH - nok derfor det tok så lang tid å få Levaxin. Sønnen min har nettopp nå blitt diagnostisert som klinisk hypotyreot pga symptomene.
Så jeg lurer på symptomene.
Og jeg har da ikke greie på hvilke sykdommer som gir så lav TSH.
Tar personen noen slags medisiner som kan senke TSH'en? Nå er vel jeg langt ute på tyttebærtur ;) Men hva med nærmeste familie - hvilke sykdommer har de? Og kan det være en sykdom i hypofysen eller hypothalamus - evt i kombinasjon med en pågående Hashimotos?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
25-08-06, 13:20 #6
Vedkommende har mange symptomer og har gått i 2 år med disse. Har fått beskjed av legen at det er en betennelse i kjertelen, men at hun ligger i gråsonen for høyt stoffskifte og kan derfor ikke få behandling.
-
25-08-06, 17:05 #7
Stakkar - nei, det skal ikke være lett.
Når du sier at vedkommende har hatt symptomer i mange år, men ligger i gråsonen for høyt stoffskifte, så regner jeg med at symptomene er på lavt stoffskifte.
Spør om hun kan ta rede på så mye som mulig fra legen, f.eks. de ting jeg nevner.
Hvis noen av symptomene er relatert til sliten binyrebark pga lavt stoffskifte, så kan hun kanskje benytte seg av noen av tipsene for dette. Ja, kanskje følge noe av veiledningen for mat, vitaminer og mineraler som gjelder for lavt stoffskifte.
Så har jeg hørt at noen yoga-øvelser skal stimulere kjertelen. Om dette er sant, vet jeg ikke. Der finnes visst også noen øvelser for binyrebarken. Var på et forum som henviste til mange øvelser, men ikke akkurat dette. Nå er dette forumet nede, så det er vel lite trolig jeg kan finne dette igjen. Men kanskje noen her har greie på dette, vi kan bare håpe.
Mine beste ønsker til henne.
Hvor er alle guruene her blitt av? Vi trenger noen fornuftige uttalelser.
Forresten - betennelsen i kjertelen - er den ikke-bakteriell pga Anti-TPO eller er det en "vanlig" betennelse? Vet om ei som har fjernet halve kjertelen pga betennelse."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Højt blodtryk 150/115 - påvirket af stofskiftet?
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 06-03-09, 19:51 -
Nye blodprøvesvar - højt natrium?
Av gitteh i forumet BlodprøverSvar: 0Siste melding: 19-08-08, 17:53 -
D-vitamin på 52 og for højt kalcium
Av gitteh i forumet D-vitaminSvar: 7Siste melding: 23-11-07, 20:17 -
Er jeg normal, da...?
Av kris i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 14-10-05, 19:03
Svar med sitat
Bokmerker