Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
-
16-07-06, 01:37 #1
Små kattepuser burde vite å komme hjem!
Ja, kattepuser burde vite å komme hjem til mor når mor sitter oppe halve natta og venter, og i tillegg har tilbragt timer ute med å lokke og rope! Har ikke sett Oliver siden lørdag morgen, og da slet han med å holde det ene øyet åpent. Jeg kokte opp litt saltvann og skylte øyet hans, rettere sagt; forsøkte å skylle. Ikke så greit når katta spreller som en ål...
Håper bare han ikke har rotet seg bort i noe igjen! Jeg minnes med gru i fjor sommer da han kom seg inn i et tomt hus i nabolaget og ble innestengt. Det var katteluke i døra, og den var stilt inn sånn at katta kom inn, men ikke ut igjen. Huset var til salgs og nye eiere skulle ikke flytte inn på en lang stund, så det var bare flaks at en annen nabo tilfeldigvis så ham 2 sekunder i vinduet og ikke minst husket det! Stakkars katten var innesperret i det tomme huset uten tilgang på verken vått eller tørt i nesten to døgn.
Jeg skulle gjerne hatt katteluke her også, men får ikke lov til å ødelegge dørene her. Da kunne jeg sluppet å sitte her og vente...
Om noen skulle kjøre på ham, håper jeg de har såpass omtanke at de ringer og gir beskjed. Han har halsbånd med navn og nr på, i tillegg til øremerking.
Jaja, får håpe han har blitt bra i øyet! Han hoppet og spratt rundt som vanlig, virket ikke som det plaget ham så veldig.
Men det er rart med det, "hønemor" blir jo bekymret for sin lille...
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
16-07-06, 03:25 #2
Små kattepuser vet å komme hjem!
Nå er han her, klissvåt (løpt gjennom en spreder?), og full av frø i pelsen og SULTEN! Og ikke minst ser faktisk øyet hans friskt ut igjen!
Så da kan jeg legge meg.
God natt!
-
16-07-06, 15:06 #3
Min er full av flått når han kommer jeg, og jeg synes det er uhyggelig å plukke de av. Jeg får frysninger og den store skjelven når jeg nærmer meg uhyrene. Har kjøpt flått-fjerner på apoteket, men ikke bestandig jeg treffer. Gru for noen grusomme insekter!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-07-06, 20:56 #4
Det er ikke greit når kattene ikke kommer hjem nei. Da blir jeg også bekymret. Har plukket 1 flått av katten i sommer og 2 av naboen sin. Er enig i at de er ekle. Katten min skjemte meg ut i dag. Hun er ikke glad i fremmede, var svært mishandlet da hun kom til meg som kattunge. I dag satt hun foran en liten gangvei og to eldre damer kom gående . Da freste Flyffy sitt styggeste fres slik at tennene viste, viste seg altså fra sin mest ucharmerende side. Det var litt flaut.
Tusen takk for denne tesalongen Sonja.
-
16-07-06, 21:50 #5
Ring dyrlegen og be om resept på Frontline! Du behøver ikke ta med katten til dyrlegen, det holder å be dem ringe resepten inn på apoteket. Dette er dråper som du har på huden i nakken på katten, og som hindrer flått og lopper. En dose varer fem-seks uker, og du får tre doser pr resept.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Min har fått Frontline to omganger allerede, og har ikke hatt annet enn en liten flått som krøp på nesa hans. Den flåtten tok jeg med pinsett. Før han fikk middelet hadde han tre-fire stykker som jeg fikk tatt før de hadde satt seg.
Det finnes også flåtthalsbånd. Disse bør du handle hos veterinær, fordi de som finnes i noen dyrebutikker kan være farlige:
http://www.aftenposten.no/dyr/article1388611.eceJeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
16-07-06, 21:57 #6
Værsågod!
Opprinnelig skrevet av cathrin
Tenker på den gangen Oliver hilste på tanten min første gang. Tante er redd katter, og satt i sofaen da katten kom inn. "Ta det med ro", sa jeg, "han hopper ikke opp i sofaen og han er redd for fremmede, så han kommer ikke nær deg".
Gjett hva katta gjorde?
Joda, hoppet rett opp i sofaen ved siden av min livredde tante!
Tante skvatt opp med en fart jeg aldri noensinne har sett noen reise seg fra en sofa... *stakkars tante*
-
16-07-06, 22:17 #7
Tenker på den gang Fluffy malte til meg for første gang. Da kattene kom til meg var ungene redde og løp og gjemte seg under sofaen da jeg kom for å mate dem. Fluffy snudde seg altid først og freste. En dag da de hadde vært hos meg i 3 måneder kom hun imidlertid bort til meg og strøk seg mot hånden min og malte, og siden har det vært oss to. Brødrene fikk gode hjem, den ene er hos mine foreldre. Moren døde desverre fordi vetrinæren gjorde en feil da hun skulle gi narkose. Fluffy ble værende fordi ingen ville ha henne, hun freste alltid, det vil si det kom noen for å se men hun freste- Neste dag ringte de og hadde ombestemt seg ( de hadde sett på en annen katt i mellomtiden) Men da var det forsent for da hadde jeg ombestemt meg nemlig. ( tror ikke hun ville fått det godt hos dem.)
-
20-07-06, 08:19 #8
Så vakker pus du har Sonja !
Godt han kom hjem til "mammaen" sin
Kjenner godt til det å være nervøs når pus ikke kommer hjem.. Den eldste min har også vært innestengt, men i en garasje, og var blitt helt hes pga all mjauingen. Var hos dyrlegen og fikk konstantert sår hals og stemmebånd... Det tok 4 dager før hun klarte å mjau ordentlig igjen.
Denne linken fikk jeg av Kris, når jeg fortalte om den ene katten min som jeg fant påkjørt og drept for 3 uker siden... Den er veldig sentimental, men herlig allikevel. Gråt mange tårer når jeg så den
Men har allikevel lyst til å dele den.
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Cathrin
Liker katten din bare av å lese om den
-
20-07-06, 22:45 #9
Så trist å høre om katten din. Jeg fant også min påkjørt for mange år siden. Det var helt forferdelig.
Hyggelig å høre at du liker Fluffy, det er en bestemt , men veldig skjønn katt. Fluffy er svart langhåret, med skjær av brunt i pelsen. Hun har to hvite værhår på hver side , de andre er sorte. Værhårene er unormalt lange, de lengste jeg noen gang har sett på en katt. Pelsen er også silkemyk. Hun er en blanding av perser og huskatt, med perserens kropp, men kanskje litt mindre og huskattens ansikt, det vil si at hun ikke er flat i fjeset.
-
21-07-06, 00:07 #10
Nå begynner jeg virkelig å se sammenhengen mellom hypothyreose og pusekatter... Kanskje de er en "vidundermedisin" for oss? Hva er ikke så godt som en malende katt på fanget på sofaen en ettermiddag etter en slitsom dag på jobb.....? Jeg bare spør, jeg
Lignende tråder
-
Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 111Siste melding: 12-05-10, 13:08 -
Når får man komme til endolkrinolog?
Av Hsn i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 19-02-07, 14:12 -
Kan laft stoffskifte komme og gå?
Av dolla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 10-01-07, 22:09 -
Vi har fått vite at jenta vår på 3,5 år har lavt stoffskifte
Av mamma til 4 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 6Siste melding: 22-12-06, 20:58
Svar med sitat
Bokmerker