Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
05-07-06, 19:25 #1
Bruker
- Medlem siden
- Jul 2006
- Meldinger
- 6
Spørsmål om vekt i forbindelse med hypotyreose.
Nå har jeg ikke fått påvist denne sykdommen enda, men siden jeg er ganske sikker i min sak ang. hypotyreose, så håper og tror jeg at jeg vil bli medisinert.
Moren min har i allefall sett meg, hvordan jeg er nå, og hun sier at hvis de ikke medisinerer meg så skal hun tvinge meg igjennom til en spesialist for å bli medisinert.
Uansett, det jeg har lurt på.
Jeg har i 3 år kjempet for å gå ned i vekt. Jeg er 165 og veier ca 70 kg.
Jeg er ikke overvektig akkurat, men det er litt for mye til at jeg trives.
Jeg har trent i disse tre årene. Har jeg vært veldig heldig har jeg gått ned 2 kg, maks...for så å legge de på meg.
Altså, verken sunt kosthold eller trening hjelper på vektnedgangen over hodet.
Vil medisinering gjøre sånn at jeg etter hvert går ned i vekt?
Finnes det et kosthold beregnet for folk med hypotyreose?
Takker for svar
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
05-07-06, 21:26 #2
Kjente meg veldig igjen i det du skrev. Jeg har lært på forumet her at det er veldig vanskelig å gå ned i vekt så lenge temperaturen din ikke er 37 grader. Du kan jo måle den i endetarmen og se. Ut fra egen erfaring så hjalp ikke Levaxin på meg og jeg måtte bruke Armouor og da jeg fant frem til riktig dose så begynte jeg å gå ned i vekt selv om jeg ikke alltid var like flink når det gjalt kosten, men jeg prøvde. Jeg prøver også å bevege meg litt hver dag. Har en dag i uken hvor jeg spiser det jeg vil.
Levaxin hjelper for de fleste og jeg vil tro at du kan gå ned litt i vekt med medisinering, men du må nok ha riktig dose.
Jeg har spurt legen min om kostråd og hun sa at jeg skulle være forsiktig med fett og sukker, men det gjelder jo for alle mennesker da.
-
05-07-06, 21:54 #3
Bruker
- Medlem siden
- Jul 2006
- Meldinger
- 6
ah ok. jeg trodde det var ganske sikkert at man gikk ned i vekt når man fikk medisinering, men tydeligvis ikke? hmm. kjedelig.
takk for svar.
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte i forbindelse med svangerskap
Av Monja i forumet Lavt stoffskifteSvar: 29Siste melding: 26-02-10, 03:17 -
rmer reisesyk i forbindelse med stoffskiftet?
Av isa1 i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 18-04-08, 19:41 -
Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 02-01-07, 20:39 -
Forbindelse mellom stoffskifte og revmatisme
Av baremei i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 5Siste melding: 13-07-06, 22:34 -
Ned i vekt
Av grynet i forumet PresentasjonerSvar: 11Siste melding: 11-07-06, 17:11
Svar med sitat
Bokmerker