Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Kan homeopati hjelpe?
-
17-06-06, 17:24 #1
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2006
- Sted
- Akershus
- Meldinger
- 13
Kan homeopati hjelpe?
Jeg har tenkt meg til homeopat om et par uker for å høre om de kan gjøre noe med lavt stoffskifte.. Jeg har hatt gode erfaringer med homeopati for menssmerter, men når det gjelder dette er jeg litt mer skeptisk i og med at det er et såpass komplisert emne.. og om homeopati fungerer på den måten.
Noen som har erfaringer her?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
17-06-06, 18:24 #2
Jeg fikk påvist hypothyreose av en homøopat. Vedk sa til meg at jeg måtte komme meg til lege å få thyroxin fordi hun kunne ikke hjelpe meg. Hvilket jeg gjorde. Dette er litt over 1 1/2 år siden.
Det viste seg da at jeg hadde en TSH på 4,82, som steg til 7,56 etter 1 mnd på 50µg Levaxin. fT4 var da 12 (9-24).
Synes det var sprekt gjort at homøopaten å innrømme at hun kom til kort.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
17-06-06, 23:04 #3
Jeg har vært til homeopat og knasket noe dyr thuja - det hjalp ikke. Noe akupunktur hjalp kortvarig for noen ryggsmerter, men jeg fikk smerter mange andre steder mens jeg lå til behandling, for jeg frøs sånn. ;)
Etter mange diskusjoner her inne å dømme, så er det visst slik at dersom kroppen ikke produserer nok thyroxin, ja, så slipper man visst ikke unna med å tilføre kroppen dette. Når det gjelder folk som ennå ikke sikkert har svikt i skjoldbruskkjertelen, så kan det visst i noen tilfeller muligens hjelpe med noe alternativ behandling - noe som sikkert alt avhenger av personen, behandlingen og det spesielle tilfellet."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
18-06-06, 11:02 #4
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2006
- Sted
- Akershus
- Meldinger
- 13
Hmm..nå er jeg ikke så fryktelig inn i medisinering av hypo, men jeg trodde TSH skulle gå ned når du tar med. (levaxin)?
Opprinnelig skrevet av Yvette
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
18-06-06, 11:11 #5
Bruker
- Medlem siden
- Jun 2006
- Sted
- Akershus
- Meldinger
- 13
Nei, det er nok sant som dere sier at man ikke slipper unna uten å tilføre kroppen thyroxin, og det gjør vel ikke hoeopatmed.(?). Jeg antar at jeg mine anti-stoffer er ganske normale (<5 og ref <35), og at da skjoldbruskkjertelen fungerer greit. Kanskje da homeopati kan hjelpe noe..men er litt redd for at det kan "lure" blodprøvene til å tro at jeg er normal, mens homeopatmed kanskje bare hjelper er viss tid, også får jeg et tilbakefall..kanskje det bare gjør det mer forvirrende for meg også å skulle tolke verdier og hva som kommer fra hvilken behandling osv..hvis dere skjønner hva jeg mener..
Dere som har litt mer erfaring med sykdommen enn meg, hva tror dere?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
18-06-06, 13:50 #6
Det skal den så det var nok siste krampetrekninger. Etter enda en måned var den landet på 4,19 for så å rase ned til mindre enn 0,01. Og jeg har målt samme TSH nå i over 1 år.
Opprinnelig skrevet av Ellen
Jeg har heller ikke Anti-TPO. Men jeg må ha Levaxin allikevel. Personlig ville jeg ALDRI sjanset på homøopatibehandling på denne dritten her. Jeg er bare SÃ… glad hypothyreosen endelig ble oppdaget så jeg fikk begynne på Levaxin.
Dette på tross av at jeg fikk masse kroppsverk og skjelvinger ved oppstart og i mange måneder fremover. Nå i ettertid aner det meg at oppstartdosen på 50µg pr dag kanskje var litt for høy for meg. Det er veldig individuelt.
Hva sier homøopaten din da Ellen? Tør han behandle deg? Det gjorde IKKE min!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19 -
Kan dere hjelpe meg med å hjelpe min sønn?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 42Siste melding: 08-09-06, 01:55 -
Er det noen her som har erfaring med homeopati?
Av Thyr i forumet Alternativ behandlingSvar: 3Siste melding: 01-09-06, 11:34 -
interessant om kanel på homeopati-webside
Av nora i forumet UrtemedisinSvar: 1Siste melding: 27-08-06, 16:35
Svar med sitat
Bokmerker