Jeg har fulgt "oppskriften" til Oftebro i snart ett år nå - og det virker.
Jeg var bortimot sengeliggende i juni 05 - og i juni 06 er jeg fortsatt sykemeldt, men ønsker å begynne i 50% jobb (må bare skaffe meg det først - ble arbeidsledig da jeg ble syk fordi jeg bare var midlertidig ansatt). Jeg begynte med levaxin og liothyronin i aug. 05 - så det meste av bedringen skyldes selvsagt det, men enkelte matvarer slår ut negativt på formen selv om jeg bruker medisin. Spesielt gjelder dette fett, alkohol, sukker og melkeprodukter. ( I kombinasjon spesielt).
Det tok 6 mnd fra jeg begynte med medisin og kostholdsopplegget til oftebro til kjemien i kroppen min var stabil. Og nå 4 mnd etter er jeg i stand til å starte med systematisk fysisk trening. Jeg har trent litt hele tiden. Dvs at jeg har tvunget meg selv å gå på yoga og svømming(energi og initativ til å komme seg opp av sofaen har vært lik 0). Og denne lette treningen har tappet meg sånn for krefter at jeg har måttet sove etterpå. Men effekten etter noen timer på formen er at denne har vært merkbart bedre. Og ofte strekker denne effekten seg også til dagen etter.Dvs at jeg føler meg bedre da også.

Nå 10 mnd etter jeg startet med opplegget til Oftebro, tåler jeg større fysisk belastning fordi kjemien i kroppen er mer stabil. Jeg trenger ikke alltid å sove etter lett trening. Og nå går jeg til fysioterapeut for å få et treningsopplegg som passer for meg. Har fått henvisning fra fastlegen.

Oftebro anbefaler kokebøker utgitt på Spektrum forlag. Her er det mange oppskrifter som egner seg for oss (middelhavsmat, thai, lavkarbo osv som inneholder mye grønnsaker, mye protein, lite fett og spennende krydder).
Ellers kan du sikkert godt spise nøtter. Jeg fikk i alle fall det anbefalt.
Jeg fusker også litt med maten nå - spiser bittelitt kesam, youghurt og frukt + litt snop uten at dette har slått ut på prøvene og formen. Men jeg var veldig streng med å leve etter "dietten" de første 6 mnd.

Enkelte andre tips: jeg koker masse grov ris (Smart Club har store sekker med grov basmatiris - veldig god) og så fryser jeg ned i småpakninger. Tiner veldig raskt ved å tømme kokende vann over. Risen blir fort dårlig i kjøleskap.
Jeg har salatblanding stående i kjøeskap, ferdig vasket med rist i bunnen - slik at det bare er å ta ut litt blader og tilsette det jeg har lyst på: egg, soltørket tomat, tunfisk (for den som liker det), kylling, oliven osv. Veldig raskt i grunnen. En lærer seg noen tips etter hvert.

Uansett, lykke til.
Fint om du forteller hvordan det går med deg framover. Litt nysgjerrig på hvordan du opplever "dietten" og opplegget til Oftebro.