Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
31-05-06, 13:19 #1baremei Gjest
Det var det jeg visste! Ny doseøkning med Armour
I det siste har jeg igjen begynt å jobbe fullt, etter to års delvis sykemelding. Det siste halve året har jeg bare hatt 20% med. rehabilitering, og 11. mai var det slutt. Veldig spent, men har hatt klokkertro på at denne gangen skulle det holde og gå bra fremover.
Det tror jeg fremdeles, men har vært litt ekstra trøtt og slækkere i tiltaket enn jeg håpet på.
Så tenkte jeg at det var sikkert Bechterewen som slo til, for den har vært aggressiv en stund nå, aldri har jeg ikke vært i stand til å sitte normalt i en stol etter en runde i hagen. Men det gikk over igjen. Men trøttheten har økt...
Tok prøver i mars, og har ikke brydd meg nevneverdig om dem, siden jeg har tatt samme dose lenge og det har fungert fint.
Annet enn at jeg innimellom har forsøkt å få tak i Ingrid på Aker for å få resultatet fra prøvene i mars. Det har ikke vært lett, men idag gikk det bra. Og resultatet er som følger:
TSH 0,03 (som den pleier å være)
FT4 12,1
FT3 5,6
Og dermed er saken klar: ny økning.
I takt med formen har FT4 gått ned fra 17, FT3 har gått fra 6,noe, husker ikke, men nær øvre grense.
Så da skal jeg vel ha mer, da...
Ingrid skriver erklæring til Trygdekontoret for meg på Armour, og anbefalte at jeg øker Levaxin til 0,75.
Jeg tror jeg slenger på en kvarting Armour i tillegg. Om en stund.
Hva mener folket? Bare øke Levaxin eller begge deler? Eller Armour først?
Så blir det nye prøver igjen snart.
Shit også. Trodde jeg endelig var stabil.
Og D-vit. var litt lav - "ikke noe farlig, men litt lav". Spurte ikke om tallet, hun sender det i posten til meg.
Nesten snålt jeg at for noen uker siden bestemte meg for å spise D-vit. da, og kjøpte inn. Og glemmer dem. Nå får jeg være flink fremover, tenker jeg.
-
31-05-06, 13:24 #2
Ã…ja, D-vitamin. kjenner en som fikk vite at hennes høye PTH ikke kunne komme av lavt D-vitamin siden den var normal, den var 60 nmol/l.
Men så vet jeg fra diverse nyrere forskning at PTH henger sammen med D-vitamin og man generelt må ha minst 80 nmol/l for at PTH ikke skal være forhøyet, og at en del må ha enda høyere.
Ellers er jeg enig om doseøkning.
-
31-05-06, 13:38 #3baremei Gjest
Hvilken variant? Bare levaxin eller begge deler eller bare armour?
Opprinnelig skrevet av nora
-
31-05-06, 19:45 #4
Intressant å lese det dere skriver, for jeg er mitt i den problematikken selv. Jeg startet nedtrapping fra 4G Armour i Mars, til 2G+25µ mitt i april og økte til 2G+50µ 15.mai. Men jeg fikk etter en tid overdosesymptomer.
Nå har jeg delt Armourdosen i 2 og da blei de symptomene borte.
Pulsen er også blitt merkelig lav etter at jeg delte dosen. Hvilepulsen er som før, heller litt høyere, men under trening klarer jeg ikke oppnå på nær langt så høy maxpuls som jeg hadde. Og merker også at jeg har mye mer å løpe med på lave pulsnivåer. Prestasjonsnivået har gått merkbart opp, og det må vel være det man skal se mest på ?
Jeg sleit også med leggkramper under både løping og sykling. Var værst med sykling, men det har vært helt borte etter at jeg delte Armourdosen.
Jeg merker faktisk at hodet fungerer litt bedre med delt dose.
Men jeg har flere baller i lufta. Uten at jeg har tatt blodprøve har jeg også tatt nesten terapeutiske doser D vitamin også. Det er Nycoplus 10µ x 5/dag i en uke + Calsium og mer melk enn vanlig.
Varedeklarasjonen er litt uklar, for det står : dl-"-tokoferol. Vitamin kolekalsiferol.
Liksom for å være sikker ?
Jeg er bedre, og det skyldes vel rett og slett deling av Armourdosen, men usikker på hvorfor pulsbildet blei sånn ?
Vet ikke hvordan en "liten" D vitaminmangel virker på dette og om noe av framgangen faktisk kan skyldes vitamintillegget den uka ?
Håper på noen som kan hjelpe med et "kvalifisert" gjett her.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-05-06, 20:09 #5
Interessant problemstilling dette med Amour dosering. Var ikke 4 gain en kjempedose da Finn? Men jeg har ikke greie på det da bare så at på boksen jeg har står det fra 60 mg( 1 gain) til 180 mg som dosering. Slik jeg har regnet ut doseringen skal jeg bruke 1 og 1/4 gain og lurer på om det er lurest å dele dem opp i 3 ganger til dagen. Jeg har så vidt begynt med Armour, men merker ikke noen forskjell enda. Bruker nå 60 mg. Blodprøver har jeg igrunnen mest lyst til å vente med til fastlegen kommer fra permisjon for han som er der nå er sur fordi jeg gikk mot hans råd og bestilte Armour fra utlandet. :evil: Men hun kommer ikke før i september så jeg bør vel få kontrollert det. Lurer også på om at det er om å gjøre at stoffskiftet skal være så likt som mulig for hver gang ( samme tall) Det er det ikke hos meg, men fikk intrykk av at det ikke var nødvendig å måle det særlig ofte.
-
31-05-06, 22:21 #6
Sroffskiftepasienter er en svært u-ensartet gruppe, men helsevesenet behandler oss hypothyreosepasienter som om vi har behov for samme behandlingstype.
Så da vi må heller ikke gjøre den feilen å bruke andres erfaringer. Likevel er det artig å utveksle dem.
Da jeg skiftet til Aromur fikk jeg meget dårlige blodprøver - men jeg ble jo merkbart bedre ! Derfor tror jeg blodprøver kan villede oss mer enn det kan veilede oss i letinga etter livet, og idealdosen.
Mitt syn er at vi heller må lære oss stole på oss selv - og lære oss å kreve en behandling som virker. Alt for mange av oss finner seg i behandling som ikke virker, eller godtar når legen sier at det ikke finnes noe som virker bedre. Og vi godtar dette UTEN å ha fått prøvd noe annet !
Når et fåtall av oss får mast seg til annen behandling - så får vi ikke den oppfølging som man må forvente seg - for legen har inge erfaring med produktet ! Og grunnen er at denne ikke har fått lære seg noe om dem !
Jeg har alltid tatt dosen om morgenen og det fortsatte jeg også med med Armour. Etter 1,5år fikk jeg nedturer og mere problemer. Ikke på nær så ille som med Levaxin, men jeg følte meg bare ikke pigg og jeg hadde problemer i hodet.
Nå viser det seg at disse nok løses enkelt med å dele opp dosen. Jeg tåler kort og godt ikke alt på en gang.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
For rask doseøkning?
Av Elly i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 21-08-08, 15:56 -
Redd for å bli hyper etter doseøkning
Av Dahlia i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 9Siste melding: 18-03-08, 21:34
Svar med sitat
Bokmerker