Jah! n'Finn, nå skal jeg jammen ta'n et tak, den filledoktoren

Uff, nei, vet ikke helt hva jeg skal gjøre - ble ganske satt ut sist gang. Men jeg forsøker å få en second opinion mht utredning av ME som min lege ikke aksepterer som sykdom. Når jeg kommer til denne, kan jeg evt ta noen prøver der kanskje - håper jo å finne en som er litt mer åpen for hvordan jeg opplever ting og tang.

Men jeg vil nå snart ta vanlige prøver hos fastlegen min, og da vil jeg spørre om å få tatt noen av disse andre også. Så det så

Jeg er redd jeg har økt alt for mye i henhold til det du skriver. Har jo økt fra 100 mg til 150 mg om dagen. Noen dager synes jeg at jeg har vært litt "hyper" - da har jeg gått tilbake til 100 mg. Men etter noen dager har jeg forsøkt meg på 150 mg. Har vel de siste 14 dagene holdt meg på 150 mg.

Siden jeg har tatt dosen på kvelden/tidlig natt, så synes jeg å oppleve at det går bra, for jeg har nemlig alltid synes at jeg ble trøtt av medisinen. Dette vil jeg i alle fall fortsette med inntil jeg skulle oppdage at det ikke er så bra likevel.

Men synes du jeg burde gå noe tilbake på doseringen av Levaxin? Har nå tenkt at jeg må ha vært undermedisinert lenge, og at jeg må forsøke å få dette opp nå - hvis jeg klarer uten hyper-symptomer. Tror du jeg kan få et "hyper-sjokk" eller lignende? Kan jeg tidlig merke at dette kommer, ved hjertebanken f.eks. som jeg synes er en god indikator - eller har jeg økt så mye at jeg kan slite med hyper-symptomer over lengre tid?

Sorry, blir mange spørsmål dette. Du eller andre får svare på det du/dere klarer og orker.

Vil bare dele noe som jeg synes er oppsiktsvekkende: Før så jeg ikke ut til å tåle 100 mg Levaxin uka før menstruasjonen engang pga hjertebank bl.a. Nå har jeg nettopp tatt 150 mg uten problemer. Vel å merke tar jeg det da som sagt om kvelden. Tar også noe progesteronkrem resten av måneden. Begge delene gjør jeg fordi jeg har begynt å mistenke binyrebark-trøtthet.