Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
02-05-16, 16:46 #2
Sv: Kan noen hjelpe meg å tolke blodprøver?
Hej Cin

Er det ikke i Nord-Norge du bor? Eller er din FT3-prøve sendt til Oslo, for analyse? I Oslo er det aktuelle Referanseområde for Trijodtyronin, fritt (FT3) i serum - Voksne 20-120 år: 2,7 - 6,3 pmol/l
Hvis du har ref.områder for de resultaterne du skrev i forrige indlæg, ville det være godt at vide hvad de er, før man begynder at tænke over dine tal.
Ellers kan jeg se, at der blev udtaget prøver til analyse af bl.a. total T4 og total T3 samt rT3. Det betyder at rT3/T3 ratio kan let beregnes og resultatet vil påvise graden af den "intracellulære" transport af dit T3 (dvs. fra blodet og ind i cellerne), men regnestykket kan ikke gennemføres uden referenceområder samt angivelse af måleenheder (f.eks. nmol/L er en måleenhed).
Jeg finder ref.områder og måleenheder på dine blodprøver senere i dag.
EDIT/nogen tid efter:
S-TSH: 2,06 (0,5 - 3,6 mIU/L)
S-Fritt T4: 10,8 (8 - 21 pmol/l)
S-fritt T3: 3,9 (2,7 - 6,3 pmol/l)
S-Tyroksin: 83 (60 - 150 nmol/l)
S-Trijodtyronin: 1,4 (1,2 - 2,7 nmol/l)
S-reverse T3: 0,21 (0,14 -0,54 nmol/l)
S-Ferritin: 16 (kvinner 10-130 µg/L)
("Ferritin < 15 µg/L blir ofte brukt som beslutningsgrense for tomme jernlagre og for ev. utviklet jernmangelanemi. Ved så lave verdier er det med sikkerhet snakk om tomme jernlagre")
Ellers fatter jeg ikke at du på 10. år fortsat rapporterer nøjagtig samme helseproblemer (og blodprøveresultater) som for 10 år siden. Er du fortsat i behandling (pcos) med Metformin, eller er du i anden (end lavt stofskifte) behandling for et eller andet?
Personlig tror jeg ikke at Levaxin er løsningen for dig, og heller ikke Liothyronin, når din krop i forvejen ikke trives med ændringer af Levaxin-dosering. Så ville Liothyronin virke som at få en forhammer i hovedet... Du har brug for noget "bufret" dvs. lægemiddel hvor det hele ikke straks frigives til blodet på en gang, men bliver gradvis frigivet og optaget. Det er NDT, men du bor i Nord-Norge, hvor der er ganske få læger som kender og behandler med NDT, mig bekendt. Der er vist ganske få i Nordland og Trøms, men ingen i Finmark så vidt jeg ved.
Jeg ved ikke hvor du bor i Nord, men er det helt umuligt og for langt for dig at køre til en privatlæge i Trøms eller Nordland? Jeg er trist over at måtte spørge dig om det, men jeg kan altså ikke se hvordan du ellers skal komme videre med livet, når læger i dit geografiske område ikke i over 10 år har formået at hjælpe dig, og når jeg endda tænker videre, på dit barn der var kun 8 måneder da du blev syg, og han kender dig kun som syg - det jeg tænker om lægerne i dit område, egner sig ikke til at skrive offentligt... Cin! Der ER rette behandling! De har bare IKKE sørget for at du fik den.
Sist endret av Anisa; 02-05-16 kl 17:59
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kan noen hjelpe meg å tolke blodprøvesvar.
Av Bella i forumet BlodprøverSvar: 5Siste melding: 07-04-16, 16:57 -
Binyreevaluering, kan noen hjelpe meg og tolke?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 09-06-10, 15:12 -
Blodprøver for en kollega- kan noen hjelpe med å tolke?
Av Marina73 i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 22-06-08, 21:37 -
Div blodprøver, kan noen tolke sammen med meg?
Av trude.lutt i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 15-06-08, 18:54 -
Kan noen hjelpe meg å tolke blodprøveresultat?
Av mammamia i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 09-03-07, 12:17

Svar med sitat
Bokmerker