Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Medfødt hypothyreose
-
21-11-06, 14:52 #1
Medfødt hypothyreose
Sitter her foran pc`n mens jeg venter på den eldste gutten kommer hjem fra sfo. Er for tiden sykemeldt pga lavt stoffskifte. Jeg har vært sm siden midt i sept. Det har vært vanskelig med oppjustering av medsin (levaxin). Jeg var hos legen i går og fikk forlenget sm med 3 uker til, men at han ønsker å få meg i jobb igjen snart. Det blir jo aktiv sm først...uff, jeg gruer meg
Jeg er 32 år, gift med en fatastisk mann
Vi har 3 skjønne barn på 6, 4 og 17 mnd. Har en jobb som jeg trives i, men om jeg skal velge å kunne ha det bra på jobb og være sliten hjemme eller å være hjemme å kunne ta vare på familien ( så godt som mulig), da velger jeg FAMILIEN
Jeg har medfødt hypo. Uff...dette ble nu noe rotete.
Tjorven - Medfødt hypothyreose
-
21-11-06, 16:38 #2
-
21-11-06, 18:38 #3
Velkommen.
Jeg kjenner igjen det der med å bli "presset" på jobb av legen. Holder med deg i å velge familien. Det er ingen på jobb som takker deg om du blir utslitt. Min lege presset meg og jeg gikk på jobb og kom hjem og kastet opp. "Heldigvis" hadde jeg ikke familie så det var ikke så farlig om jeg lå der som et slakt når jeg kom hjem.
-
01-02-07, 10:35 #4
Litt av hvert
Heisann alle sammen
Jeg har vært sykemeldt over 4mnd nå. Er fortsatt veldig trøtt og blir fort sliten. I følge legen så er prøvene mine fine og stabile nå. Humøret har vært veldig svingene, og han gav meg antideprissiva sist for å se om jeg får det bedre. Faktisk har jeg ikke de voldsomme svingningene lengre.
Skriver ned de 2 siste prøveresultatene, er det noen som vet hvordan det ligger ann?
8.des 2006:
Ferrtin 13
FT4 20
Jern 7
TIBC 55
TSH 0,3
16.jan.2007:
Ferritin 13
FT4 23
Jern 7
TIBC 58
TSH 0,3
Joda, jeg tar jerntabletter. Lurer på om det er noe som hindrer jernopptaket.
Legen vil ha meg i aktiv sm snart. Jeg har fast 50% nattvaktstilling,men han ønsker at jeg prøver meg på kortere dag og aftenvakter. Kan seut for at jeg må kutte ut nattvakter pga helsa. Andre med erfaringer med nattvakter og evt tunusarb? Ha en fin dag
Tjorven - Medfødt hypothyreose
-
01-02-07, 11:31 #5
Hvor mange jerntabletter tar du? En tablett er beregnet til vedlikehold, man må ta to. Og med vitamin C og/eller juice. Men de vet du vel. Noen tar flytende jern.
Har du andre symptomer på malabsortion, slik som lavt vitamin D ? (cøliaki er underdiagnostert sier de på www.ncf.no )
Ellers har mange med hashimotos også en autoimmun ting i mage-tarmsystemet som de ikke tester for her i landet. B-12 er da gjerne også lavt.Det kan være noe sånt.
nora
-
01-02-07, 12:24 #6
Hei Nora
Jeg tar 2 jerntbl hver dag (200mg).
Utenom det så tenker jeg litt på om jeg kan ha svekkede binyrer.
Jeg har medfødt hypo.....primær.Tjorven - Medfødt hypothyreose
-
01-02-07, 13:21 #7
Da tar du vel nok, og kan be om å få undersøkt hvorfor du ikke tar opp jernet.
-
01-02-07, 19:11 #8
Har du sjekket B12 nivåene dine? De blir ofte lave ved hypotyreose og henger ofte sammen med lave jern nivåer også.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-02-07, 05:25 #9
Hei Nora,
Hva slags autoimmune ting i tarm tenker du på? Er litt nyskjerrig på det, siden jeg har masse med både mage og tarm.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
02-02-07, 10:57 #10
Antistoffer mot parietalceller er en ting jeg har hørt om, men det er noe de noen ganger undersøker ved lavt b12. Og hos 25% som har dem , slår ikke prøvene ut.
Det var mer men jeg husker ikke.
Lignende tråder
-
Kongenit hypothyreose (medfødt lavt stofskifte)
Av Mod i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 29-11-13, 12:32 -
Barn med medfødt lavt stoffskifte
Av kvinne86 i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 7Siste melding: 06-08-10, 12:37 -
Medfødt hyperthyreose igjen
Av Majsa i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 14Siste melding: 11-05-08, 12:07 -
Medfødt hypothyreose
Av linneo i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 5Siste melding: 02-02-08, 22:22
Svar med sitat

Bokmerker