Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Jeg mente at du skulle utelukke at så lav d-vitamin kom av forhøyet kalsium. For er kalsiumet høyt nok setter kroppen ned d-vitaminet som et forsvar. Det er liten sjanse for at det er årsaken, men greit å få sjekket ut likevel.
Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Jod. Det har vældig meget at gøre med konverteringen af t4 til t3, og hvis ikke, den fungerer godt nok, vil man få hypo-symptomer uanset om man danner nok t4.
Måske kunne det også være godt at tjekke, om du har andre antistoffer end den anti-TPO, som jeg forstår, du er tjekket for og ikke har.

Nielsigne
Sitat Opprinnelig skrevet av dennis Vis post
Så bra du har fått booket noen timer:-) Hvis du har problemer med binyrene, som det kan høres ut som, ville jeg ventet med å starte på Levaxin. B-vitaminer i større doser, ihvertfall folat, bør du være forsiktig med før du får sjekket dette med over- og undermetylering. Vil presisere at dette er bare innspill utifra egen erfaring:-)
Tusen takk til dere alle for innspill, herlige mennesker!

Jeg er ikke høy på kalsium, alt av antistoffer ser bra ut, men jeg har lav jod. Venter på svar på t3 og en del andre prøver.
Det begynner å skje ting nå. Jeg er foreløpig i "hvilemodus", dvs ingen trening, og generelt lite fysisk aktivitet. Det holder i massevis å klare å holde seg på skolebenken og komme i mål med høstens eksamener. (Foreløpig 3/6 i boks!) Det har hjulpet noe med hvile. Har også byttet fastlege og fått en fantastisk, godt voksen mann, som er veldig imøtekommende. I tillegg har jeg vært hos Dr. Skogli og blitt enige om å sette i gang behandling på nyåret når prøveresultatene har kommet. Det blir spennende å se hva vi finner ut av ift binyrer, og hva vi setter i gang med. Jeg forstod det som at han ønsket å forsøke med høye doser vitaminer og mineraler i første omgang, og se om stoffskiftet også normaliserte seg av dette (Pga underliggende årsaker). I mellomtiden fortsetter utredningen hos hjertespesialist. Måtte 2014 bli året!!