Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Kampen om dr Luneng
Threaded View
-
08-09-13, 17:06 #5
Sv: 12-timers underskriftskampanje ifm dr Luneng

Eller har jeg ordlagt mig for tvetydigt... Selvfølgelig kan de skade os, men i modsætning til så mange andre - har vi lært så meget at vi kan finde alternativer, fordi vi ved hvad er muligt og hvad findes. Det kan det store flertal desværre ikke, fordi det vælger hellere at stole på det som sådan nogle som Aavitsland siger. Du har allerede hjulpet dig selv, og du fortsætter med at hjælpe dig selv. Du har læst, lært og taget beslutning om at lede efter bedre lægehjælp, end den du ellers har fået før i tiden. Det kalder jeg for "kunsten at lære og ræsonnere over det vi har lært" og derfor kan Aavitsland ikke forhindre os i at "hjælpe os selv". Men han kan og vil forhindre andre i at løsrive sig fra de vedtagne behandlingsregimer, ved at skræmme dem fra at forsøge.
Det nemlig ikke "mørkemennene" han har brug for at overbevise om, at kun den skolemedicinske behandling er den "rigtige", mens alle andre behandlingsformer er forkerte. Mørkemændene er allerede overbeviste og de arbejder allerede sammen med sådan nogle som Aavitsland. Målgruppen for denne propaganda er derimod det store flertal af syge, som tror på at alle læger ved bedst, og at alle læger vil dem det bedste, og at alle læger ved præcist hvordan en given sygdom bedst skal behandles.
For at Aavitsland skal lykkes med sin undergravning af effektive behandlinger, for at fremme og beskytte industriens og lægestandens økonomiske interesser, skal han nå igennem til de autoritetstro patienter, udnytte deres behov for at sende ansvaret for egen helse til andre, tillige med at opfylde deres behov for at læne sig op ad en læge, i stedet for selv stå på egne ben. Det er hans agenda, og at han også ved samme lejlighed kan gøre dit og mit liv besværligt - er for ham, kun en lille, ekstra gevinst.
Min pointe simpelthen er, at vi - de aktive - vi kan ikke omvende de passive syge. Enkelte måske vil vågne op ved at undersøge vores eksempler, men det store flertal vil følge mørkemændene fordi de fleste mennesker er opdraget til autoritetstro. Det er den bitre sandhed.
Jeg må virkelig have ordlagt mig fuldstændig forkert... siden du har opfattet mine ord nøjagtig modsat af, hvad jeg har ment med dem. Vi er ganske enige... disse mennesker bag underskriftsindsamlingen og demonstrationen foran stortinget har ikke brug autoriteter at læne sig op ad. Og de er heller ikke de uselvstændige... Men det er også et spørgsmål - hvor meget eller lidt kan de få udrette med deres aktioner når det store autoritetstro flertal har glimret ved sit fravær?
Inden jeg skrev indlægget har jeg set en video fra demonstrationen på Youtube (finder ikke linket lige nu) og ellers læste jeg bl.a. artiklen med billeder på VG. Jeg tror ikke at der var flere end måske 30 personer til denne demonstration, og dette ringe antal kan umuligt gøre indtryk på politikere og embedsmænd. Og så er det at jeg spørger mig selv: hvor i alverden er andre blevet af, og hvor er resten af dem - i det mindste - de som dr. Luneng allerede har hjulpet? Hvorfor har så få giddet bruge tid på at møde op for at støtte denne sag?
Jeg er heller ikke enig i dette, men læs hvad jeg skriver.... På den ene side har Aavitsland, ved sit angreb, bragt borreliose og Norsk Borreliose Senter op i fokus for den offentlig opmærksomhed, så flere er nu klar over at der er noget grueligt galt med den offentlige behandling af denne sygdom, og at der faktisk fandtes effektiv behandling, indtil mørkemænd har sat stopper for den. På den anden side har Aavitsland medvirket til at behandling af borreliose i Norge bliver nu yderligere forringet. Det bliver (ham) ikke glemt.
Jeg beskriver blot hvad er konsekvensen af Aavitslands angreb på dr. Luneng, og konsekvensen af den alt for ringe støtte til dr. Luneng.
2689 underskrifter er ikke alverden, og de ganske få demonstranter foran stortinget i fredags, er heller ikke alverden. Jeg mener at dr. Luneng har fortjent meget mere end det.
Jeg er skuffet. Jeg er bitter og jeg er modløs... fordi denne ringe tilslutning til denne aktion, nok en gang har tvunget mig ud i den erkendelse, at det hverken er mørkemænd eller Aavitsland som er de mest skyldige. De mest skyldige er derimod det store, passive flertal af syge og pårørende, der sidder på deres flade, ser tavst til og lader tingene ske, uden at røre en finger.
Når vi ikke er flere til, i fuld offentlighed at løfte støtten til patienter og de gode læger, det eneste tilbage vi kan gøre er at fortsætte med at gå egne veje, finde gode læger, blive bedre og skrive om det på det åbne Internet, hvor alle kan læse og lære af vores eksempler. Jeg kender en norsk læge, der har sagt direkte, at Sonjas Stoffskifteforum er det sted i Norge, der kan bryste sig med at medvirke til den højeste rate af bedringer, alene i kraft af de personlige beretninger som brugere udveksler med hinanden. Så måske er det bedst at glemme bitterheden, og i stedet blive ved med at skrive om os selv, for hinanden og for alle de gæster som kommer her i yderste nød.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kampen om hypothyroide ! Hvorfor kan britene, men skandinavene kan ikke?
Av Mod i forumet Internett / underskriftskampanjer / aksjonerSvar: 7Siste melding: 16-04-16, 21:35 -
Dr. Rolf Luneng
Av Elbeth i forumet Hos legenSvar: 21Siste melding: 13-09-13, 16:50 -
Kampen for troverdighet
Av Vigdis i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelserSvar: 3Siste melding: 04-09-10, 18:28

Svar med sitat

Bokmerker