Thyrologisterne derimod baserer deres valg af behandling på det som deres faglige organisationer aftaler med hinanden og med medicinalindustrien,

Tak Anisa for alle dine gode indlæg - og også tak til alle jer andre, der dele af jeres erfaringer.

Jeg fik diagnosen for 1½ år siden og er så med forskelligt held nået til at have fået bedre styr på mit stofskifte. Jeg har læst om jeres kampe og krydset fingre for, at jeg ikke skulle opleve det. Men det er så alligevel sket Altså!!!

Jeg blev i januar henvist til Frederiksberg hospital af min læge, fordi jeg havde for mange spørgsmål, som hun ikke kunne svare på og for at få hjælp til at få ro på stofskiftet. Jeg har været der tre gange og de to af gangene er jeg blevet skældt ud og truet med udskrivning. For mine tal er fine.
Jeg har jo har mødt en Thyrologist de to af gangene.

I går var jeg ved at stresse livet af Thyrologisten med mine to spørgsmål:
Hvad gør jeg for at få en god vinter uden tilbagefald (min historie)?
Hvad gør andre kvinder, der har det godt med deres tilstand?
Og så blev jeg smidt ud....

Klog af al jeres viden har jeg opsøgt hjælp uden for hospitals-/lægeverdenen, og jeg har også fået det meget bedre. Og jeg fortsætter dialogen der.

Jeg har fortsat antistoffer 332 (mængde angivelsen kan jeg ikke huske), og de har været faldende de sidste 6 mdr. TSH er 0,7, T4 er 19,4 - resten af tallene måtte jeg ikke få, suk, for hvad skulle jeg med det....

Så da jeg stadig har antistoffer og ingen overdoseringssymptomer, har jeg besluttet selv at sætte dosis lidt op.

Og så kommer mit spørgsmål: Hvordan angriber jeg det med blodprøverne, når jeg ikke lige har en endokrinolog/læge, der kan henvise mig? Er jeg afhængig af slåskampene med lægen? Eller kan jeg selv klare mig?

Mange taknemmelige hilsner
Tina