Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Det er også betenkelig at man ikke har satt subkliniske, ubehandlede som pasientgruppe opp mot dette resultatet. Det hadde kunne kastet mer lys over det. Dersom f.eks denne gruppen også har høyere sjanse for lungekreft... ja så er det faktisk mer sannsynlig at det er en økt fare for lungekreft ved underbehandling (husk at de skrev at lungevevet ikke fikk nok t3 på t4behandling heller). Dersom denne gruppen ikke har høyere disposisjon - så er det enten noe ved behandlingen generelt eller med t4 spesielt. Tror jeg.
Jeg ved hvad du mener , men jeg tror ikke at det er praktisk muligt. Det ville nok være svært at finde 14 millioner subklinisk hypothyroide til kontrolgruppen... hvis det var den slags forskning, dobbeltblinde forsøg med kontrolgrupper osv. Det er det ikke.

Dette er et projekt hvor man trækker statistikker ud af forekomsten af bestemte kræftformer i en periode på et givent antal år, i forhold til - i samme periode - mængder af solgt levothyroxin til 14 millioner patienter i Italien.

Mine generelle (ikke henvendt til nogen bestemt person her) betragtninger er følgende:

Det er den samme type forskning der anvendes i den såkaldte "præventive" medicin , hvorfra udspringer eksempelvis "nationale kostråd" eller forskning i "passiv rygning" ( ), eller eksempelvis lægestandens talrige lægemiddelanbefalinger, hvor man (f.eks.) anbefaler "forebyggende" behandling med statiner, som bygger på regnestykket om at hver gang 200.000 modtager forebyggende statinbehandling i et år, vil 2 (to) personer slippe for en blodprop i samme periode. Og samme type forskning benyttes også af fortalere for tilsætning af statiner i drikkevandet....

Det er den samme type forskning, der benyttedes til at fortsætte med at tilsætte fluor til drikkevandet i flere lande på vores klode, og det er den samme type forskning som tandlægerne benytter til at fylde patienterne med mest muligt fluor direkte og ellers indirekte - såkaldt "forebyggende". Alle de mennesker der lever fedtfattigt, saltfattigt, og som tror at man skal spise mindre end man forbrænder, for at kontrollere vægten og alle der træner som gale for at bevare deres helbred - de alle netop adlyder nøjagtig denne type forskning, som den her med at tilstrækkeligt mange år i behandling med syntetisk levothyroxin vil give nogen af levothyroxin-brugere lungekræft...

... og så er det, at jeg altså ikke fatter, at folk på den ene side ikke bestiller andet end blindt at tro på og følge "præventiv" medicinens alle tænkelige, selv de mest groteske forskrifter som er baseret på nøjagtig samme princip som denne levothyroxin/lungekræft-projekt, og på den anden side - så snart det blot er tilstrækkeligt frygtindgydende, med let hånd afviser alt. Jeg kalder det for "denial", og endda føler jeg behov for at kalde det for en deadly denial.

At de syntetiske fake-T4's overhovedet har vundet så stor en udbredelse er ikke kun lægernes ansvar, men i høj grad også selve sygdommes, fordi det er ikke blandt hypothyroide at man finder flest rebeller, revolutionære eller oprørere. Så når der endelig kommer noget, der kan ryste selv de mest hypothyroide ud af deres apati og få dem til at revurdere deres egen skæbne - der skynder sig gud-og-hver-mand med at minimere effekten af disse budskaber fordi det er så synd for levothyroxin-folket at skulle blive bange og værre - gå i panik. Jamen, gå så i panik, og mærk at der er et liv tilbage i de udslidte hypothyroide kroppe, så kunne det måske blive det spark der skal til, at mobilisere energi til at kæmpe for sit eget liv en gang til. Tiden har vist med alt den brutalitet der kan opdrives for de penge vi betaler for lægehjælp, at det ikke bliver læger der vil kæmpe for os.

Det er og forbliver en kendsgerning, at hvis tilstrækkeligt mange hypothyroide pure nægtede at lade sig behandle med fake-T4, havde den aldrig fået den udbredelse den har. Man kan ikke bebrejde hverken læger eller levothyroxin-producenter at fake-T4 er dominerende på markedet. Det er os der er de mest ansvarlige. Hver gang vi ikke protesterer, og hver gang vi betaler for recepten og på apoteket, er vi med til at fastholde fake-T4 på markedet og i anvendelse, og hvis den italienske artikel skræmmer nogle flere fra den behandling de modtager nu - er det helt i orden med mig.