Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Aha. Så må det betyde, at i forhold til brystkræft, tyktarmskræft og kræft i mavesækken der iflg. dette studie, udviser ikke samme korrelation med T4-monoterapi som lungekræft - giver T4-mono nok af T3 i bryster, tyktarmen og mavesækken? Siden brugere af T4-mono statistisk ikke udvikler lige så mange tilfælde af disse former for kræft, som de brugere af T4-mono der udvikler lungekræft, måd et være fordi disse organer får nok af T3 fra T4-mono?
Det er sånn som jeg ser det en mulig alternativ forklaring, ja.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Jamen, så må man spørge sig selv hvorfor lægerne ignorerer disse alternativer? Ville det hjælpe lægerne at anerkende disse alternativer, hvis sådan et studie blev hemmeligholdt?
Jeg synes ikke den på noen måte skal hemmeligholdes, men jeg synes heller ikke den skal brukes som grunnlag til å trekke konklusjoner som den ikke på noen måte beviser. (Før de eventuelt blir bevist.) Den type forskning er den samme typen som statinindustrien har bedrevet (og solgt statiner på) i årevis. Jeg synes at man skal ta seg tid til å komme til bunns i årsak/virkning og så ta det derfra.

Hittil er det sålangt jeg kan se (fra denne studien) bare mulighet til å si at det er samvariasjon med bruk av t4 og lungekreft - mer forskning er påkrevet for å se om dette er en bivirkning, en svakhet ved t4behandling generelt eller om det er predisposisjon i pasientgruppen som er årsaken til at man ser denne samvariasjonen. Men jeg synes da det er store nok spørsmålstegn ...

Men det er ikke noe nytt at jeg er den mer konservative av oss da.