Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
• Han fraråder også "muskel-kød" og anbefaler i stedet gelatine pulver. Ved manden ikke af hvad gelatine fremstilles? Så godt som alt slagteriaffald bliver til kogt til gelatine. Intet må til spilde og største parten af verden "industriel" gelatine produceres i Kina der så sælger sin gelatine til Vestens fødevareproducenter. I disse halal-tider endda det meste af gelatine i industriel produktion fremstilles af kvæg - hud, sener, ledbånd, knogler og guderne ved hvad ellers. Hos kvæg smittet med Creutzfeldt-Jakobs findes prioner i knoglemarven, cerebrospinalvæske og i hjernen... Da prioner ikke er levende organismer, kan de ikke uskadeliggøres af hverken kogning, stegning, microbølger eller radioaktivitet. Prioner skal brændes lige som antrax (miltbrand), for overhovedet at kunne komme af med dem.... Jeg køber i-n-t-e-t som indeholder gelatine og hvis jeg gerne vil tilberede noget, hvor gelatine indgår som ingrediens, bruger jeg æble-pektin i stedet. Og jeg læser altid varedeklarationer. På den måde har jeg opdaget at f.eks. græsk eller tysk tzatziki jeg ellers var superglad for, af en eller anden mystisk årsag nu fremstilles tilsat gelatine. Det samme gælder de fleste danske og svenske syrnede mælkeprodukter... No thanks.
Tror du ikke gelatinanbefalingen kommer av at gelatin visstnok er en veldig lett tilgjengelig måte å få i seg glutamin på?