Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
09-04-13, 08:26 #9
Sv: Hvorfor virker syntetisk T4 kun delvis eller slet ikke?
Det jeg lurer på da er om det er bare pH som er vesentlig i kjemi og biologi? Eller om molekylstrukturen også kan være vesentlig? Sorry - men jeg forstår ikke hvordan et molekyl - med Na(natrium) og et annet molekyl hvor Na ikke er til stede, men det i stedet er H(hydrogen) kan være "det samme". Jeg tror du må forklare mer om jeg skal skjønne argumentet ditt.
Tross alt er det bare et jodatom (I) som skiller inaktivt T4 og aktivt T3 - og kun plasseringen av det tredje jodatomet som skiller T3 og rT3... og disse virker _vesentlig_ forskjellig i kroppen.
Det samme gjelder forresten for ekte T3 (C15H12I3NO4) og syntetisk T3 ( C15H11I3NNaO4 ) - et hydrogenatom er byttet med et natriumatom - forskjellen mellom et bioidentisk hormon og en patenterbar "hormonhermer"...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hvorfor virker syntetisk T4 kun delvis eller slet ikke?
Av Anisa i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 15Siste melding: 09-04-13, 17:41 -
Jeg lurer på om Levaxin virker, eller jeg kjenner jo at den ikke virker...
Av vekt72 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 04-04-13, 16:28 -
(!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt verre
Av anitab i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-11-12, 10:08 -
(!!) Hvorfor T4 medisiner ikke virker. Å starte opp på små doser kan gjøre alt verre
Av anitab i forumet Virker medisinen ikke?Svar: 2Siste melding: 18-01-12, 22:11 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03

Svar med sitat

Bokmerker